login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Android made simple...

Offline UpLink - 28/05/2013 00:54
Avatar van UpLink... Beste SiMa's,

Android is (of kan) deels over het internet door communicatie met servers/API's/... , vandaar dus de vraag hier.

Ik heb al enkele tutorials bekeken over hoe je een Android app moet maken, maar ik kwam daar al niet veel wijzer uit. Vandaar dat ik dus al bestaande apps van mijn Android tablet op mijn PC gezet heb en die dan gedecompiled om eens te kijken hoe die in elkaar zitten, maar hoe meer apps ik decompile hoe verwarder ik geraak.
Al heb ik al wel een beetje de mapstructuur onder de knie  

Verder heb ik ook al gezien dat je flash objects kan gebruiken, dat er met XML gewerkt word, maar ik kan nergens uit opmaken waarom je die verrekte Java nodig hebt buiten dan in de SMALI-files.

Is er iemand die daar een stuk duidelijker in kan zijn over het hoe en wat daarin? Of alleszinds ervaring heeft met het maken van Android Apps?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 28/05/2013 09:55 (laatste wijziging 28/05/2013 16:30)
Avatar van Koen PHP expert
Citaat:
smali/baksmali is an assembler/disassembler for the dex format used by dalvik, Android's Java VM implementation. The syntax is loosely based on Jasmin's/dedexer's syntax, and supports the full functionality of the dex format (annotations, debug info, line info, etc.)


Dat is dus een resultaat van het decompileren van je apps, dus normaal gezien heb je die bestanden niet nodig.

In verband met het leren van Android. Apps decompilen (of opensource apps bekijken!) is naar mijn bescheiden een zéér leerrijke ervaring. Maar ik denk wel dat je eerst een grondige basiskennis moet hebben, anders zou het kunnen dat je bepaalde basisconcepten niet begrijpt bij het bekijken van die apps.

De developer guide van Android is de beste en meest uitgebreide/onderhouden documentatie voor ontwikkelaars die ik ken. Ik kan niet anders dan deze aan te raden, want daar staat informatie van onschatbare waarde.

Ivm met die Flash objects, wat bedoel je daar mee? Android ondersteunt standaard geen Flash...

Edit: typo.
Bedankt door: UpLink
Offline Martijn - 28/05/2013 11:17
Avatar van Martijn Crew PHP http://develope...index.html

Die site is soms net even lastig, omdat ze termen gebruiken die je nog niet kent, maar er staat wel een hoop info op. Ook aan layouts.
Bedankt door: UpLink
Offline Koen - 28/05/2013 16:29
Avatar van Koen PHP expert
Martijn schreef:
http://develope...index.html

Die site is soms net even lastig, omdat ze termen gebruiken die je nog niet kent, maar er staat wel een hoop info op. Ook aan layouts.


Vandaar dat ik ook doorlinkte naar "Getting Started". Daar worden de meeste concepten stap voor gezien en uitgelegd.

Ik had net niet het idee dat die site lastig is om het te leren, waar had jij dan problemen mee? 
Offline Martijn - 29/05/2013 10:18
Avatar van Martijn Crew PHP Ik kan niet helemaal objectief beoordelen, ik had in de periode dat ik dat proberen wat zware dingen aan mn hoofd, dus meer dan 5min per uur concentratie had ik niet (helaas nieteens overdreven).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s