login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wordpress Custom Taxonomy/Custom post vraag

Offline antrax - 22/02/2013 18:05
Avatar van antraxLid Hallo ik heb een vraag ben bezig met een site waar ik tutorials op ga zetten op het gebied van ict denk hierbij aan windows installeren ect.
Ben bezig met mijn Custom theme om te zetten naar wordpress dat gaat goed maar loop nu ergens vast.
Om het makkelijk te maken heb ik een Custom Post-Type gemaakt zodat het overzichtelijk blijft kwa post heb er ook een Custom Taxonomy aangekoppeld. Nu komt mijn vraag als ik een post maak en die weer koppel aan een categorie die ik gemaakt heb vervolgens maak ik een menu item waarij ik die nieuw gemaakte categorie selecteer vervolgens als ik dan op het menu item klik op mijn site dan zie ik niet dat bericht wat ik gemaakt hebt maar blijf ik op de frontpage. Nu is mijn vraag hoe zorg ik er voor dat ik als ik op dat menu item klik alleen de post zie uit die categorie. moet ik dan voor elke categorie een aparte page template maken. ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat het een beetje duidelijk is

Hieronder zie je mijn code die ik gebruik in functions.php

Dit is mijn code

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 22/02/2013 19:06 (laatste wijziging 22/02/2013 19:06)
Avatar van Koen PHP expert In de Template Hierarchy guide van de WordPress bijbel/Codex staat hetvolgende:


Citaat:
Template file used to render the Archive Index page for a Custom Taxonomy

1. taxonomy-{taxonomy}-{term}.php - If the taxonomy were sometax, and taxonomy's term were someterm, WordPress would look for taxonomy-sometax-someterm.php. In the case of Post Formats, the taxonomy is 'post_format' and the terms are 'post-format-{format}. i.e. taxonomy-post_format-post-format-link.php
2. taxonomy-{taxonomy}.php - If the taxonomy were sometax, WordPress would look for taxonomy-sometax.php
3. taxonomy.php
4. archive.php
5. index.php


Wat jij dus nodig hebt is een template taxonomy-catogorie-jeCategorie.php. Via de loop haal je dan de posts van die categorie op.  (ps: je schrijft overal catogorie, dit zou categorie moeten zijn)
Offline antrax - 23/02/2013 00:42 (laatste wijziging 23/02/2013 16:17)
Avatar van antrax Lid Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Als ik meerdere categorieën heb moet ik voor elke categorie een aparte taxonomy-catogorie-jeCategorie.php maken?

Dit kwam ik tegen op internet weet niet of dit de goeie manier is.
Zoals deze manier moet je voor elke categorie een aparte page template maken.

Let’s suppose you wanted to create a custom page template or set your home page to show 10 posts with the term “Will Smith” (from your people taxonomy). Add this code before The Loop:

  1. <?php query_posts( array( 'people' => 'will-smith', 'showposts' => 10 ) ); ?>
Offline Pieter - 24/02/2013 17:03
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Neen, je kan ook gewoon taxonomy.php gebruiken, die een template is voor elke taxonomy. Of taxonomy-people.php, voor de taxonomy term 'people'. Je kan met andere woorden zelf kiezen hoe diep je het neemt, WordPress neemt een bepaalde volgorde in het kiezen van templates en als die template er niet is, neemt hij vervolgens gewoon de index.php, die het standaard overzicht gebruikt.
Bedankt door: Koen
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.23s