login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eerste grote project

Offline nick5556 - 20/02/2013 10:58 (laatste wijziging 20/02/2013 11:04)
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

Binnenkort moet het management systeem van ons bedrijf opnieuw geschreven worden. Dit omdat het op het moment erg slordig is en verouderd is. Nu vraag ik me af hoe ik een makkelijk te begrijpen en aan te passen code kan schrijven hiervoor. Het gaat om een systeem op PHP.

Ik weet dat ik het 'makkelijk te begrijpen' kan oplossen door een design pattern te gaan gebruiken, maar welk design pattern is dan goed om te gebruiken?

Wij werken hier veel met stagaires, deze moeten dus ook in hun eerste dagen de documentatie(welke op het moment erg onder de maat is) doorlezen en daaruit moeten ze dan problemen oplossen. Hiervoor moet de code dus ook goed te begrijpen zijn.

Zouden jullie mij hier een juiste richting in kunnen sturen?

Nick.

EDIT: Ook moet er een goede manier komen om de functies goed werkend te krijgen op iPads en iPhones. Is hier ook een handige manier voor?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 20/02/2013 11:17
Avatar van marten Beheerder Sowieso volgens het MVC pattern bouwen.
http://www.site..._uitgelegd
Offline nick5556 - 20/02/2013 13:54
Avatar van nick5556 PHP beginner Is het trouwens verstandig om hier een functioneel en technisch ontwerp voor te schrijven?
Offline marten - 20/02/2013 13:56
Avatar van marten Beheerder Dat is altijd verstandig
Offline Stijn - 02/03/2013 19:29
Avatar van Stijn PHP expert Daarmee begin je eigenlijk nick. Eerst de analyse maken van het programma. Design patterns enzo dat is eigenlijk allemaal zaken die je op het einde van de technische analyse gaat toepassen. Als het helemaal from scratch is, gebruik dan een framework. Het is een beetje onnodig om het wiel opnieuw uit te vinden. Zelf ben ik bezig met CakePHP te bestuderen, vroeger gebruikte ik Zend Framework.
Offline WouterJ - 03/03/2013 16:58
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Een framework is altijd goed om te gebruiken als je van scratch begint, ik raad dan Symfony2 aan.

Denk eerst na wat je applicatie precies moet kunnen, welke objecten je allemaal hebt, hoe je objecten met elkaar gaan communiceren, hoe je databases eruit moeten zien, ect.

Vervolgens ga je nadenken welke design patterns je hierbij kunt gebruiken, welk framework er het meest geschikt voor is, wat dat framework allemaal al doet, ect.

Dan ga je alles samenvoegen en begin je met programmeren, het liefst met Test Driven Development, alles dus lekker Unit testen. Vervolgens ga je alles functioneel testen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s