login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CPU vraagje (Opgelost)

Offline UpLink - 27/12/2012 13:47
Avatar van UpLink... Beste SiMa's,

Ik weet dat hardware hier niet erg geapprecieerd word maar ik hoop hier een deftig antwoord te kunnen vinden.

Ik heb een i3 cpu (i3-2100) en als ik deze CPU opzoek zou deze een 64-bit CPU zijn volgens de site van Intel. Echter werd mijn desktop geleverd met een Windows 7 32-bit voorgeïnstalleerd.

Heeft dit verder nog nadelen (of voordelen) buiten het feit dat ik niet hoger dan 4GB ram kan met de 32-bit versie?

Veel meer informatie op internet kon ik niet vinden dan het feit dat je een 64-bit Windows nodig hebt als je meer dan 4GB ondersteuning wil.

Als ik daarnaast ook even een Linux vraagje kan en mag stellen:

Sinds ik mijn nieuwe desktop heb (en ook een fresh install van Linux in dual-boot) loopt Linux (Ubuntu) steeds vast en dit op verschillende punten (de ene keer tijdens het booten, de andere keer ver nadat alles geboot is en gewoon gewerkt word met het OS zoals surfen etc...). Tijdens de install van Linux is er ook niet misgelopen of alleszinds geen foutmeldingen gekregen.
Ligt dit aan de CPU of aan de install zelf?

Ik hoop dat er iemand even kan helpen of wat meer info kan geven...

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 27/12/2012 14:18
Avatar van Maarten Erelid Voor mij zou de 4GB-beperking al genoeg reden zijn om een format naar 64-bit te doen (heb zelf 16 GB).

Een toestel die vaak vastloopt kan allerhande redenen hebben. Ik zou alvast eens scannen met een HDD-diagnostische tool zoals Seatools of je harde schijf niet beschadigd is.. en een geheugentest kan ook nooit geen kwaad.
Offline UpLink - 27/12/2012 18:09
Avatar van UpLink ... Ik denk niet dat het aan mijn HDD ligt... Het is namelijk enkel en alleen bij Linux, niet bij Windows.

Maar zijn er naast die 4GB beperking nog zaken die nadelig zijn als je een 32-bit OS op een 64-bit CPU draait?
Offline Maarten - 27/12/2012 22:09
Avatar van Maarten Erelid Linux en Windows hebben verschillende bestandssystemen, waar de ene gevoeliger is voor bepaalde beschadigde sectoren zal die andere dat misschien niet zijn.

En behalve die beperking zijn er weinig nadelen aan als je geen specifieke 64-bit applicaties draait. Als je een applicatie draait die specifiek voor 64-bit is ontworpen zal die vlotter draaien, maar dat heeft geen nut bij bv. kladblok 
Bedankt door: UpLink
Offline UpLink - 28/12/2012 15:28 (laatste wijziging 28/12/2012 15:28)
Avatar van UpLink ... dus zolang ik geen upgrade doe van mijn ram, is er eigenlijk weinig aan de hand  

Bedankt voor de info 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.211s