login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

NIEUWE HOSTING !

Offline Joel - 22/08/2012 15:53
Avatar van JoelEigenaar Beste Sitemasters leden,

We zijn op zoek naar een nieuwe webhosting. Er zijn er zoveel dat je uiteindelijk niet meer weet welke te kiezen. Hebben jullie ervaringen met snelle webhostings waar Sitemasters goed op zou kunnen draaien?

Thanks 4 replying!

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline UpLink - 22/08/2012 16:03
Avatar van UpLink ... Als de plaats van de hosting niet uitmaakt, kan ik al wel zeggen dat ik met een Dedicated Server bij Hetzner nooit klagen heb gehad. Het nadeel aan deze host is dat je een Mastercard of Visa nodig hebt om te kunnen betalen. (mocht je deze niet hebben: Bpost heeft zo'n prepaid MasterCards, geld opladen en je kan er bijna meteen mee betalen.)
Offline fluaju - 22/08/2012 16:03
Avatar van fluaju IRC nerd Hoeveel bezoekers moet ie ongeveer trekken?
Offline vinTage - 22/08/2012 16:48 (laatste wijziging 22/08/2012 16:48)
Avatar van vinTage Nieuw lid Heu... http://vircon.nl , daar heb je tenslotte al een tiental jaar ervaring mee, heeft altijd meegewerkt en meegedeeld als er werken waren aangekondigd, of een enkele keer als er stroompanne was aan het datacenter...

Offline ekki - 22/08/2012 17:20
Avatar van ekki Lid Hosting2Go bevalt mij erg goed.
Offline remcobers - 22/08/2012 19:07
Avatar van remcobers PHP expert CloudVPS

Moet je wel iets van serverbeheer kennen.
Offline larssy1 - 22/08/2012 19:42 (laatste wijziging 22/08/2012 19:43)
Avatar van larssy1 MySQL beginner Antagonist
---
zie je andere topic voor info
Offline Pieter - 22/08/2012 19:43
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik zou sowieso bij een Benelux host blijven. Priorweb en Nucleus zijn mijn .be favorieten. Voor NL zou ik bij Vircon blijven.
Offline cyberninjah - 23/08/2012 09:54
Avatar van cyberninjah Lid Ik weet niet of geld een probleem bij je is voor hosting.
maar ik werk bij een bedrijf die onder anderen ook hosting doet voor bedrijven / organisaties geen echte particulieren websites ( zitten we niet zo mega om te springen ).

Alleen zijn ze zeker niet de goedkoopste die je kan vinden.
Mocht je meer willen weten moet je maar even een pm sturen
Offline Joel - 23/08/2012 09:58
Avatar van Joel Eigenaar
vinTage schreef:
Heu... http://vircon.nl , daar heb je tenslotte al een tiental jaar ervaring mee, heeft altijd meegewerkt en meegedeeld als er werken waren aangekondigd, of een enkele keer als er stroompanne was aan het datacenter...
Sitemasters is vooral gehost geweest bij Netfeed (ervoor noemde het nog anders denk ik). Dat was puur webhosting van Thijs zelf. Daarna is hij samen gegaan met Vircon, maar dat is volgens mij niet te vergelijken met Netfeed.

Als Thijs nog een persoonlijke webhosting zou hebben, zou ik daar terug bij gaan. Die pakketten hadden ook een juiste prijs. De pakketten van Vircon vind ik in vergelijking met andere webhostings wat aan de dure kant. Ik denk dat Vircon ook meer op zoek is naar grote business klanten ipv particulieren.

Correct me if I am wrong.
Offline cyberninjah - 23/08/2012 10:05
Avatar van cyberninjah Lid
Joel schreef:
[..quote..]Sitemasters is vooral gehost geweest bij Netfeed (ervoor noemde het nog anders denk ik). Dat was puur webhosting van Thijs zelf. Daarna is hij samen gegaan met Vircon, maar dat is volgens mij niet te vergelijken met Netfeed.

Als Thijs nog een persoonlijke webhosting zou hebben, zou ik daar terug bij gaan. Die pakketten hadden ook een juiste prijs. De pakketten van Vircon vind ik in vergelijking met andere webhostings wat aan de dure kant. Ik denk dat Vircon ook meer op zoek is naar grote business klanten ipv particulieren.

Correct me if I am wrong.


Net even prijzen van de pakketten bij vircon zitten te bekijken en ik geef je meteen gelijk Joel.
De prijzen van hun pakketten vind ik ook vrij aan de hogen kant. De dataverkeer van hun zijn wel redelijk maar schijfruimte totaal niet.
Offline Joel - 23/08/2012 13:01
Avatar van Joel Eigenaar Ik heb Antagonist gecontacteerd, ze zijn bereid om ons een testpakket te geven zodat we de snelheid al eens kunnen testen. Ik heb een beetje schrik dat een andere hosting een hele boel trager gaat gaan dan waar nu op zijn gehost...
Bedankt door: larssy1
Offline Koen - 23/08/2012 14:53
Avatar van Koen PHP expert Sitemasters neemt behoorlijk wat resources in, vanwege de crappy code. Onze test-server draaide een pak minder soepel.
Offline Joel - 23/08/2012 14:58
Avatar van Joel Eigenaar Die crappy code is niet op 1-2-3 veranderd. Ken jij nog goede alternatieven Koen? Het is misschien ook een idee om naar grote websites te surfen en te zien waar zij gehost zijn? Ik moet deze week ongeveer een beslissing gaan maken.
Offline Martijn - 23/08/2012 15:25 (laatste wijziging 23/08/2012 15:26)
Avatar van Martijn Crew PHP Ik denk dat je ook in je achterhoofd moet houden dat er nieuwe code komt.

Er zijn ook een paar simpele truucjes om deze site iets lichter te maken. Ik heb ff met mn tooltjes gekeken, als je het volgende doet, zou het iets moeten inzakken:

-gzippen aan (.htaccess) (zal load eerst iets verhogen, maar dat zou daarna moeten inzakken. Bonus: verlaagd bandbreedte +-50% (66% van alle comprimeerbare resources)
- afbeeldingen optimaliseren. Een tool als Kraken.io of Smush.it werkt daar makkelijk voor. Laat een rondje over je site lopen, en je kunt ze *met mapstructuur* in een zipje downloaden en gelijk online zetten
-caching aanzetten (.htaccess). Zou je even mee kunnen expirimenteren, maar zo goed als alles kun je wel cachen, scheelt bandbreedte en server requests
-HTML valid maken. Nou is dat een rukwerk om dat overal te doen, maar je zou even kunnen kijken naar wat veelgebruikte templates. Deze laatste zal meer aan de userkant opleveren btw

edit: Heb je een stukje code gestuurd, dat is niet om hier te plaatsen 
Offline Maarten - 23/08/2012 20:54
Avatar van Maarten Erelid Misschien is het een idee om dit topic te sluiten en die discussie verder te zetten in het andere topic, aangezien dit een parallelle discussie wordt?
Offline larssy1 - 23/08/2012 21:29 (laatste wijziging 23/08/2012 21:30)
Avatar van larssy1 MySQL beginner
Martijn schreef:
Ik denk dat je ook in je achterhoofd moet houden dat er nieuwe code komt.

Er zijn ook een paar simpele truucjes om deze site iets lichter te maken. Ik heb ff met mn tooltjes gekeken, als je het volgende doet, zou het iets moeten inzakken:

-gzippen aan (.htaccess) (zal load eerst iets verhogen, maar dat zou daarna moeten inzakken. Bonus: verlaagd bandbreedte +-50% (66% van alle comprimeerbare resources)
- afbeeldingen optimaliseren. Een tool als Kraken.io of Smush.it werkt daar makkelijk voor. Laat een rondje over je site lopen, en je kunt ze *met mapstructuur* in een zipje downloaden en gelijk online zetten
-caching aanzetten (.htaccess). Zou je even mee kunnen expirimenteren, maar zo goed als alles kun je wel cachen, scheelt bandbreedte en server requests
-HTML valid maken. Nou is dat een rukwerk om dat overal te doen, maar je zou even kunnen kijken naar wat veelgebruikte templates. Deze laatste zal meer aan de userkant opleveren btw

edit: Heb je een stukje code gestuurd, dat is niet om hier te plaatsen 


Dit alles komt eigenlijk terug in de ySlow add-on voor firefox. Deze test al deze punten + meer, en geeft wat je acties zouden moeten zijn.

----

daarnaast gebruik ik zelf deze caching, wat mij goed bevalt. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen 'preferences'.

  1. <ifModule mod_expires.c>
  2. # 1 YEAR
  3. <filesMatch "\.(ico|pdf|flv)$">
  4. Header set Cache-Control "max-age=29030400, public"
  5. </filesMatch>
  6. # 1 WEEK
  7. <filesMatch "\.(jpg|jpeg|png|gif|swf)$">
  8. Header set Cache-Control "max-age=604800, public"
  9. </filesMatch>
  10. # 2 DAYS
  11. <filesMatch "\.(xml|txt|css|js)$">
  12. Header set Cache-Control "max-age=172800, proxy-revalidate"
  13. </filesMatch>
  14. # 1 MIN
  15. <filesMatch "\.(html|htm)$">
  16. Header set Cache-Control "max-age=60, private, proxy-revalidate"
  17. </filesMatch>
  18. </ifModule>
Offline Martijn - 23/08/2012 22:26
Avatar van Martijn Crew PHP @larssy: Het is ook optimaliseren 101 
Offline larssy1 - 23/08/2012 22:32
Avatar van larssy1 MySQL beginner
Martijn schreef:
@larssy: Het is ook optimaliseren 101 

haha, true that 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s