login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vervolg Sitemasters | Pagina 2

78 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 06/09/2012 22:47
Avatar van vinTage Nieuw lid
Kevin schreef:
Wat de uitslag ook wordt, samen kunnen we er wel opnieuw iets mooi van maken.


muha!! 
Offline UpLink - 09/09/2012 15:06
Avatar van UpLink ... We zijn nu toch al ongeveer 3 weken op weg naar een nieuwe start.
Zijn er al (nieuwe) vooruitzichten?
Offline Joel - 09/09/2012 15:21
Avatar van Joel Eigenaar Nog even geduld. Ik heb vanaf volgend week terug meer tijd, deze weken was het vrij druk op't werk en ook in de weekends. Ik zie uit naar de winter ! Terug wat kortere dagen zodat je meer thuis zit, en dan verwacht ik een nieuwe versie. Op 1 maand tijd ga ik dit niet kunnen realiseren uiteraard.
Offline UpLink - 09/09/2012 15:28
Avatar van UpLink ... ofcourse... Was just wondering =)
Offline Stijn - 09/09/2012 22:08
Avatar van Stijn PHP expert Is de hosting al verandert?
Offline UpLink - 10/09/2012 18:41 (laatste wijziging 10/09/2012 18:42)
Avatar van UpLink ... Heb een donkerbruin vermoeden van wel...

Of misschien toch een stap in die richting gezet... not (100%) sure...
Offline Pieter - 10/09/2012 19:20
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Nog niet volgens de DNSrecords en een traceroute. 
Offline UpLink - 10/09/2012 20:39
Avatar van UpLink ... Kzal de Joel es een stamp onder zijn kont gaan verkopen... nu da ik hem weet wonen =p
Offline Stijn - 23/09/2012 03:09
Avatar van Stijn PHP expert Er is nog altijd geen hosting gevonden.... Joel vind dat er teveel hosting bedrijven zijn en kan geen keuze maken.
Offline UpLink - 23/09/2012 10:36
Avatar van UpLink ... Logisch dat er zoveel hostingbedrijven zijn... Dat is het mooie aan de vrijheid van keuze in welk land je de hosting wil nemen...

Het hangt natuurlijk van het budget af he... Persoonlijk vind ik het misschien niet slecht om een VPS te nemen bijvoorbeeld... Daarop kunnen meer dingen gerealiseerd worden die op een gewoon hostingpakket niet kunnen... Er zijn trouwens VPS-pakketten zat die vrij betaalbaar zijn...

Desnoods moet het gedeelte donaties wat gepromoot worden met extra voordelen ofzo... en uit AdSense vloeit ook een mooi bedrag dus de kosten draaien bijna uit op een 0-operatie...

Misschien de community er mee in betrekken om zo de keuze gemakkelijker te maken?
Offline Pieter - 24/09/2012 08:21
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
'...kan geen keuze maken'

-> dat helpt de community vooruit, als zelfs de hosting een moeilijkheid is. 
Kies geen goedkope host, dat wordt sowieso duurkoop. De hosting zal zeker met deze achterliggende code duur zijn voor wat het is. Maar dat ligt aan de opbouw van de site zelf, niet aan de host.
Offline cyberninjah - 24/09/2012 10:17
Avatar van cyberninjah Lid Als je zelf de kennis heb om een alles op een vps te plaatsen zou ik voor een VPS kiezen.
Het is uiteraard wel duurder als alleen een webhosting pakketje bij een partij.

Maar heeft zeker veel meer waardes.
Bedankt door: UpLink
Offline Stijn - 25/09/2012 19:00
Avatar van Stijn PHP expert Misschien zal Joel vlugger veranderen als Vircon hem een factuur stuurt van september .
Bedankt door: Joel, Maarten, vinTage, marten, UpLink
Offline UpLink - 01/10/2012 20:41
Avatar van UpLink ... Een weekje verder... Any news yet?
Offline larssy1 - 01/10/2012 21:11 (laatste wijziging 01/10/2012 21:12)
Avatar van larssy1 MySQL beginner Als er nog altijd geen host gevonden is.. dan is dit ook een zeer goede host..

paar jaar terug samen met en vriend lopen hosten.. Disk Space, Bandbreedte etc onbeperkt, 1000 databases.. etc..

http://servage.net/
Offline Pieter - 01/10/2012 21:17
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@Larssy1: ik heb er een jaar of 3 geleden nog een account gehad, zonder dat er sites online op stonden. Het accountpanel van Servage werd op de hele cluster gehackt, waardoor ook mijn account (die ik ter backup had) geïnfecteerd was met tal van rommel. Echt geen aanrader qua veiligheid en snelheid.

Alweer goedkoop = duurkoop.
Offline UpLink - 01/10/2012 21:22
Avatar van UpLink ... Dus zoals ik eerder al zei:

Neem een kleine VPS. Er zijn mensen zat in de crew die verstand hebben van serverconfiguratie en die weten hoe je heel de meuk moet compilen en opzetten.

Daarnaast bied een VPS nog leuke dingen die de community wel ter harte zal komen, zoals bijvoorbeeld een benchmarkoptie. Die kan dan in een aparte omgeving gedraaid worden zonder dat er al te veel geknoeid word op de site zelf.

Zo duur is een VPS niet en gezien de inkomsten die SiMa genereert via AdSense is dit vrij goed te houden.
Offline antrax - 02/10/2012 23:30
Avatar van antrax Lid Succes met de nieuwe site die jullie gaan maken heb veel aan jullie site al gehad kwa HTML CSS tutorials
Offline marten - 03/10/2012 09:20
Avatar van marten Beheerder Hey Joel,

mocht je hulp nodig hebben hoor ik het van je. PM me maar 
Offline Stijn - 03/10/2012 23:06
Avatar van Stijn PHP expert Joel wilt geen hulp dat is het probleem...
Offline Joel - 04/10/2012 09:15 (laatste wijziging 04/10/2012 09:19)
Avatar van Joel Eigenaar Dit weekend ga ik een hosting pakket bestellen. Ik weet nog niet waar, zal eens rondkijken bij de hostings die jullie hebben aangeraden...
Offline Pieter - 05/10/2012 10:26
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik ben benieuwd. 
Offline Joel - 06/10/2012 12:21 (laatste wijziging 06/10/2012 12:37)
Avatar van Joel Eigenaar We gaan verhuizen naar Firemultimedia.nl. Ze zijn geïnteresseerd om ons verder te sponsoren. Ik wil niet graag weer afhankelijk zijn van sponsoring, dus daar moeten we nog bepaalde zaken over bespreken.

Binnen FireMultimedia gaan we momenteel voor shared webhosting, maar als dit te traag gaat kunnen we nog altijd kiezen voor een VPS.
Offline Martijn2008 - 06/10/2012 12:37
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Goed om te horen dat de continuïteit van Sitemasters is gewaarborgd. 
Offline Filip - 06/10/2012 13:59
Avatar van Filip IRC guru VPS is ook een vorm van shared hosting :-) Meerdere virtuele servers die draaien op 1 fysiek toestel 

Persoonlijk zou ik het ineens tegoei doen en voor VPS gaan.. Kwestie van geen 2 keer door heel die move-shit te moeten gaan.. Je weet zo dat shared hosting trager gaat zijn..
Offline UpLink - 06/10/2012 20:55 (laatste wijziging 06/10/2012 20:59)
Avatar van UpLink ... Blij te horen dat er eindelijk een beslissing is gekomen.

En geef nu de anderen van de crew iets meer inspraak en rechten zodat als jij er niet bent of niet kan zijn, dat er toch een vorm van vooruitgang kan geboekt worden.

En maak die verdoemde V3 aub   


//EDIT:

Ben eens gaan kijken bij FireMultimedia.nl ... voor die prijzen mogen ze hopelijk wel kwaliteit leveren...
Offline onlineplace - 06/10/2012 22:00
Avatar van onlineplace Lid
Filip schreef:
VPS is ook een vorm van shared hosting :-) Meerdere virtuele servers die draaien op 1 fysiek toestel 

Persoonlijk zou ik het ineens tegoei doen en voor VPS gaan.. Kwestie van geen 2 keer door heel die move-shit te moeten gaan.. Je weet zo dat shared hosting trager gaat zijn..


Shared hosting hoeft niet trager te zijn. Goede shared hosting zal zelfs sneller zijn dan een budget vps bij een budget partij.

Shared hosting is niet te vergelijken met een VPS. Bij een VPS die unmanaged is ben je zelf verantwoordelijk voor beveiliging, updates, storingen etc.... Dit is het grootste verschil met shared hosting en een hele verantwoordelijkheid. Wil je dit niet zelf doen of heb je onvoldoende kennis om dit te doen dan heb je een managed vps nodig waarbij de kosten hoger zullen liggen.
Offline Filip - 08/10/2012 14:58
Avatar van Filip IRC guru
onlineplace schreef:
[..quote..]

Shared hosting hoeft niet trager te zijn. Goede shared hosting zal zelfs sneller zijn dan een budget vps bij een budget partij.

Shared hosting is niet te vergelijken met een VPS. Bij een VPS die unmanaged is ben je zelf verantwoordelijk voor beveiliging, updates, storingen etc.... Dit is het grootste verschil met shared hosting en een hele verantwoordelijkheid. Wil je dit niet zelf doen of heb je onvoldoende kennis om dit te doen dan heb je een managed vps nodig waarbij de kosten hoger zullen liggen.


Niemand heeft gezegd dat het een unmanaged moet zijn.. Zoizo voor een monster site als sitemasters is shared hosting echt niet aan te raden.. Beveiliging moet je maar 1 keer doen, en mits je die een beetje goed doet, valt dat heus wel mee, ik draai al jaren een server waar ze nog niet verder geraakt zijn dan het loginschermpje..

Updates ben ik heel kort over, if it aint broken, DON'T FIX IT.. Enkel nodig bij zware security leaks dus.. Storingen vallen onder de verantwoordelijkheid van de hoster.. Enkel de software is bij unmanaged niet ondersteund. En daar zijn ook formulles voor..

Alles bij elkaar ben je met een site als sitemasters beter af met een VPS dan met een shared hosting. Vooral omdat je zeker bent welke resources je ter beschikking hebt, en dan kan je ook veel verder gaan in ontwikkeling (zoals het gebruiken van Node.js, wat bijna geen enkele shared hoster aanbied).

Een shared hosting waar een site als sitemasters opstaat, en dan nog een 100tal kleinere, gaat uiteindelijk in de problemen komen op piekmomenten..
Offline Joel - 08/10/2012 19:59
Avatar van Joel Eigenaar We zullen wel zien hoe het vlot. We kunnen wanneer nodig nog altijd switchen.
Bedankt door: Kevin
Offline Darklevi - 11/10/2012 10:54
Avatar van Darklevi Lid Het begin is er iig.. en nu doorzetten, succes Joel zal SM in de gaten houden. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s