login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cache-control (Opgelost)

Offline levideridder - 12/06/2012 18:42
Avatar van levideridderLid Hallo,

Onlangs merkte ik bij een klant dat hij zijn oude website-layout nog te zien kreeg in plaats van de nieuwe lay-out (terwijl deze op dat moment online stond). Ik vraag me af wat de beste methode is om vanuit de server een refresh aan te vragen wanneer de pagina voor het laatst gewijzigd is. Ik ben al PHP functies als header, filemtime tegengekomen en HTML-meta-tags. Wat is nu de beste manier?

Grt Levi

PS: Ik wil niet dat de website bij elk bezoek volledig herladen wordt, cachen mag, zolang de pagina niet aangepast is.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 12/06/2012 21:28
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Hoe lang werd er nu gecached? En met een hard refresh langs zijn kant, kreeg je het niet opgelost? Soms gebeurt het dat ingrijpende wijzigingen serverside een aantal uren nodig hebben om alle DNSservers up te daten. Hier in België is Scarlet vb best traag: 4 uur om te updaten.

Offline levideridder - 12/06/2012 21:58
Avatar van levideridder Lid Tot nu worden er geen caches via de website geprogrammeerd. Met een gewone refresh langs de kant van de klant is het probleem natuurlijk opgelost. Maar ik kan natuurlijk moeilijk aan elke bezoeker vragen of hij eerst de website wilt vernieuwen alvorens hij deze bezoekt.
Offline Pieter - 13/06/2012 08:48
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ah, daar kan je weinig aan doen, buiten de URL wijzigen... Maar dat zou ik dan weer niet doen voor de zoekmachines.
Wat je wel kan proberen is om de URL van de stylesheet even te veranderen. Weinig impact op zoekmachines, plus browsers zien die nieuwe file sowieso en herladen (meestal) de hele site.

Elke 'nieuwe bezoeker' heeft dit probleem sowieso niet. De terugkomende bezoekers eventueel wel, maar afhankelijk van de browser is het een kwestie van tijd tegen dat de nieuwe versie zichtbaar wordt.

Om dit in de toekomst te vermijden kan je met ETags werken of de cache control op een kortere tijd zetten.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s