login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Search Engine Optimization (Opgelost)

Offline larssy1 - 21/04/2012 17:00
Avatar van larssy1MySQL beginner Hoi Mensen,

Ik sta op het punt om mijn website online te gooien, alleen heb ik nog een vraag.
Mijn site is namelijk alles behalve SEO, waar ik dus wel hulp bij kan gebruiken.

Is er toevallig iemand die mij hierover tips kan geven of een dergelijke handleiding die ik simpel weg kan doorlopen?

Ik dacht altijd dat google zelf een dergelijke handleiding had, maar die kan ik niet meer vinden.

Mvg,
Lars

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline icemar - 21/04/2012 17:26
Avatar van icemar Lid Hier kan je informatie vinden over seo mbt google http://support....swer=35291
Bedankt door: larssy1
Offline larssy1 - 21/04/2012 17:58
Avatar van larssy1 MySQL beginner Heb daarnaast ook weer de handleiding gevonden:
http://static.g...p;cbrank=0
Offline Pieter - 21/04/2012 18:47
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dat zijn idd de Google bronnen waar je naar moet kijken. 
En als je verdere vragen hebt: kom maar hier vragen!
Offline larssy1 - 22/04/2012 12:08
Avatar van larssy1 MySQL beginner Ik heb tot zover een vraag, Ik ben nu bij het stuk voor unieke meta descriptions voor elke pagina.

Maar als ik een pagina disabled heb, en er dus een message wordt getoont van, deze pagina is tijdelijk niet beschikbaar..

Dan hoef je daarvoor toch geen meta description voor te doen??

www.unrealxs.com/beta/beta/test
Offline koosax - 22/04/2012 13:01
Avatar van koosax Lid Ik zie dat je alleen gebruik maakt van H1 en niet van H2 en H3 tags.

Zo heb je bijvoorbeeld op de 'support' pagina de volgende koppen staan:
E-Mail
E-mail > Technical Support
E-mail > Customer Service
Supportticket
Feedback

Deze heb je allemaal binnen een P staan, wat je beter kunt doen is de E-mail, Supportticket en Feedback een H2 geven en Technical Support en Customer Service een H3.

Google heeft dan beter door hoe jouw pagina (en content) in elkaar zit.
Bedankt door: larssy1
Offline larssy1 - 22/04/2012 14:58 (laatste wijziging 22/04/2012 15:00)
Avatar van larssy1 MySQL beginner
koosax schreef:
Ik zie dat je alleen gebruik maakt van H1 en niet van H2 en H3 tags.

Zo heb je bijvoorbeeld op de 'support' pagina de volgende koppen staan:
E-Mail
E-mail > Technical Support
E-mail > Customer Service
Supportticket
Feedback

Deze heb je allemaal binnen een P staan, wat je beter kunt doen is de E-mail, Supportticket en Feedback een H2 geven en Technical Support en Customer Service een H3.

Google heeft dan beter door hoe jouw pagina (en content) in elkaar zit.

Bedankt voor de tip, aangepast.

-------------

Moet dit ook met 'news' ?

Dat de kopjes van een nieuws topic ook h2 worden?
Offline koosax - 22/04/2012 15:35
Avatar van koosax Lid Ja, je moet altijd alle titels (headings) een H-tag geven. Let wel op dat je elke pagina maar één H1 tag meegeeft.

De opbouw moet je als volgt zien:
H1
H2
H2 > H3
H2 > H3 > H4

Zoals je op deze pagina ziet moet je van boven naar beneden werken en kijken naar de belangrijkheid van een titel. Alles valt onder de H1 en een H3 valt weer onder een H2 enz...

Misschien een beetje vage uitleg 
Offline Pieter - 22/04/2012 15:58
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
De meta description zorgen niet voor betere posities, het wordt enkel gebruikt om de Google bezoekers te overtuigen om je site te bezoeken.

Lees anders ook nog eens mijn post over meta descriptions na.

Gezien je inhoud zal je ook redelijk wat rich snippets kunnen gebruiken die the big G. extra zal helpen om je structuur te doorgronden.
Nog een tip: je code kan korter. Een h1 hoef je niet nog eens een divje rond te zetten met header styling, je menu moet je niet elke keer een topBarMenuItem class geven, lege divs kan je ook vermijden. Hoe korter en efficiënter je code, hoe beter je inhoud naar voren komt.
Bedankt door: larssy1
Offline larssy1 - 22/04/2012 21:41
Avatar van larssy1 MySQL beginner Bedankt koosax en Pieter, heb tot zover die hierarchie bijna volledig aangepast.

Moet nu nog even kijken naar het gene dat Pieter heeft gezegt.

echter zit ik tot zover met twee vragen.
1. http://validato...ator%2F1.3

Is het een drama als er een dergelijke fout in zit?
Aangezien ik een STRICT doctype heb, kan ik geen target op een anchor point gebruiken.

2. Wat is de juiste manier voor het maken van een xml sitemap voor google?
Offline Pieter - 23/04/2012 08:57
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Voor de error is er een workaround:
http://www.home...ternal.php

Het is geen drama als er een error in zit, maar het is natuurlijk netter zonder.

Een goede xml sitemap wordt dynamisch aangemaakt, zodat je elke keer up to date bent.
Bedankt door: larssy1
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.418s