login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vergelijking webshops

Offline Maarten - 10/03/2012 13:09
Avatar van MaartenErelid Ik ben op zoek naar een aantal goeie bronnen (dus niet 'ik vind x het beste omdat ik het gebruik') rond webshops.
Een klant van me wenst een webshop op te zetten, maar here's the catch. Ik heb ooit eens osCommerce opgezet en ik vind dat persoonlijk echt een mottig systeem. Interface, backoffice, SEO, alles gewoon.

Het liefst systemen in SQL/PHP zodat ik het kan deployen op de hosting van de klant, maar extern gehoste diensten kunnen eventueel ook.

Eisen:
- Enige vorm van finetuning mogelijk (layout, stijl, kleur,..) zonder dat ik daarvoor echt in de code moet gaan rammelen: dus iets met een templatesysteem ofzo
- Ik wil 'packages' kunnen samenstellen: dus package X bestaat uit software Y, hardware Z,...
- Ik wil (ik wil wel veel ) standaard ondersteuning voor een goeie payment provider, liefst PayPal. Overschrijving kan uiteraard ook.
- Helemaal geweldig zou zijn als het nog eens gratis is ook.

Ik heb al eens snel naar Ubercart gekeken, ziet er heel leuk uit, en Drupal biedt wel veel goeie opties, dus dat is zeker al een goeie optie, maar ik veronderstel dat er wel nog software op de markt is.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 10/03/2012 14:38
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Wat ik al gebruikt heb: WordPress met Shopp (OK), WP E-commerce (afrader) en heel wat eigen maatwerk met zelf gemaakte betaling integraties.

De laatste tijd hoor ik heel veel positief over Prestashop, zeker een kijkje waard.

PayPal is zo eenvoudig zelf te integreren dat je daar niet moet naar kijken. Ik zou eerder kijken naar iDeal, Ogone of Bancontact als basis, gezien die dikwijls wat andere koek zijn. Ik heb zopas zo'n integratie gemaakt via het Sisow systeem.
Bedankt door: Maarten
Offline koosax - 11/03/2012 14:39
Avatar van koosax Lid Kijk eens naar Magento is gratis, goed zelf aan te passen en heeft verschillende betalingsmogelijkheden waaronder ook PayPal.
Bedankt door: Maarten
Offline Maarten - 12/03/2012 09:08
Avatar van Maarten Erelid Pieter: bedankt, kan ik al iets mee. Moet wel zeggen dat PayPal inderdaad eenvoudig te integreren is, maar als Ogone bekijk en ik tegen die klant begin over de startup fee van (dacht ik?) 300 euro, begint die al te verkleuren 
Prestashop kende ik nog niet, ziet er inderdaad kijkwaardig uit.

Koosax: Magento had ik inderdaad ook al op het lijstje staan om eens te bekijken. Thanks.
Offline Pieter - 12/03/2012 10:51
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ogone is inderdaad duur. Neem eens een kijkje naar Sisow, die zitten niet met een maandelijkse fee en zonder opstartkosten. Koppeling met iDeal, Bancontact (handig voor BE) en tal van andere opties voor een heel faire commissie.
Daar zal je klant het minder lastig mee hebben.  
Bedankt door: Maarten
Offline Maarten - 12/03/2012 11:13
Avatar van Maarten Erelid W00t, die is inderdaad goedkoop.. bookmarked that 
Offline Pieter - 12/03/2012 12:41
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Goedkoop plus gemakkelijk te implementeren. Tal van mogelijke plugins beschikbaar. Misschien kan je je zoektocht naar je ideale webshop ook daar eens verderzetten: als er een plugin voor bestaat zal het webshopsysteem waarvoor het gebouwd is ook wel ok zijn? (ok ok, oscommerce staat er ook tussen )
http://www.sisow.nl/algemeen/implementatie
Offline Manic - 14/03/2012 14:32 (laatste wijziging 14/03/2012 14:37)
Avatar van Manic Lid Opencart, zeker een aanrader (gratis)
Word netjes onderhouden d.m.v. updates, er zijn superveel plugins te downloaden, betaald zoals gratis.
Paypal, overschrijving alles zit er in, het is een zeer uitgebreid systeem!(gratis)
Zelf maar ik gebruik van 1 betaalde plugin en die is voor iDeal, kost eenmalig 25 euro.
Er zit een template systeem in, dus klikkie klikkie en het werkt.
Het standaard design wat erin zit is ook zeer mooi.
Alle plugins zijn uploaden, even in de backend van het systeem inloggen, plugin aanzetten, gegevens invullen en het werkt gelijk.

Als je eventuele vragen hebt doe gerust even een berichtje  
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s