login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wat verdiend een programmeur

Offline marten - 07/03/2012 11:05 (laatste wijziging 07/03/2012 11:06)
Avatar van martenBeheerder Beste,

wat verdiend een (senior) programmeur met 5 jaar ervaring (25 jaar) zo'n beetje in België? Heb namelijk binnenkort sollicitatie en zou niet weten wat het loon ongeveer doet in België.

Groeten,
Marten

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline koosax - 07/03/2012 11:31
Avatar van koosax Lid Dat is heel erg afhankelijk van in wat voor bedrijf je gaat werken (groot of juist klein), ga je leiding geven (zo ja aan hoeveel mensen). En zo zijn er nog wel meer dingen waar je rekening mee moet houden.

En niet onbelangrijk wat is je opleiding precies, niveau enz...
Offline Pieter - 07/03/2012 12:59
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Als ze bij sollicitatie vragen wat je ongeveer wilt verdienen, zou ik antwoorden: "Ik ga er vanuit dat jullie een correcte verloning geven.", omdat er zoveel verschillen zijn in functies. Je kan altijd eens kijken op loonwijzer.be of bellen naar een koepelorganisatie voor die cijfers.
Offline Maarten - 07/03/2012 14:32 (laatste wijziging 07/03/2012 14:32)
Avatar van Maarten Erelid Of die loonwijzers op vacature.com...

Mijn loon ga ik hier niet op deze site gooien, maar op m'n vorige job had ik een bedrijfswagen, tankkaart, GSM, abbo, € 7/dag maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, thuiswerk,...

Nu werk ik bij een kleiner bedrijf en heb ik die wagen niet meer, maar gewoon meer eurie's op de rekening 

Als je bij grotere bedrijven aan de slag gaat krijg je al snel extralegale voordelen. Bij orbit one bijvoorbeeld, krijg je nog eens een Telenet Shake voor thuis.

En natuurlijk hangt je bruto/netto ook nog eens af van persoonlijke situatie en voordelen.

edit: en @Pieter; op mijn laatste sollicitatie heb ik gewoon gezegd hoeveel ik "wil" verdienen, als je daar realistisch in bent valt daar dan wel een consensus over te bereiken 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s