login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

site makkelijk veranderen via een programma

Offline julianb - 20/02/2012 18:24 (laatste wijziging 20/02/2012 18:26)
Avatar van julianbLid Beste leden,

Stel ik maak voor iemand een site en die gene heeft geen idee hoe HTML of wat dan ook werkt. Maar hij wilt toch telkens tekst, foto,s of de indeling veranderen. Dus ik vroeg me af of er een programma bestond om bijvoorbeeld tekst of een foto te wijzigen op een makkelijk manier. En als het niet bestaat zou het dan zelf makkelijk te maken zijn?

alvast bedankt.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline dennizvd - 20/02/2012 20:28
Avatar van dennizvd Lid CMS en overigens is een site niet makkelijk te veranderen, niet als je het goed wilt in ieder geval. ;)
Offline html_user - 21/02/2012 13:35
Avatar van html_user Lid Je kan altijd een stukje php schrijven. Je maakt een soort van adminpage waar er verschillende tekstvakken (naargelang waar hij moet kunnen aanpassen) zijn. Die iemand kan dan zijn tekst schrijven in deze tekstvakken. Dit slaag je op in een database en haal je er weer uit met php.
Offline WouterJ - 21/02/2012 22:00
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @html_user en als je dan iets meer opties erin zet en goed beveiligd (wat vaak niet gebeurd) kom je uit op CMS systemen als WordPress, Drupal of Joomla! en maak je het nog beter , dan kun je beter TYPO3 gebruiken.
Bedankt door: Pieter
Offline Pieter - 22/02/2012 10:28
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Wat WouterJ zegt, hoewel ik Joomla! niet (meer) in het rijtje zou zetten. (log & traag, niet zo gebruiksvriendelijk voor admin,etc)
Bedankt door: WouterJ
Offline WouterJ - 22/02/2012 19:37 (laatste wijziging 23/02/2012 11:12)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @pieter, daarom zette ik Joomla! ook achteraan in het rijtje. Vind het ook niet zo'n optimaal systeem., maar andere zijn er juist positief over omdat je mooi verschillende lagen kan maken. Daarom zette ik hem er toch maar bij.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s