login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VMware online beschikbaar maken

Offline UpLink - 17/02/2012 15:12
Avatar van UpLink... Beste SiMa's,

Ik heb VMware Workstation 7 draaien. Is het mogelijk om hierop een Linux/Windows server te draaien en deze ook online beschikbaar te maken?

Zo ja, een manier hoe?

Ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt niet echt.


Alvast bedankt.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline silence - 20/02/2012 22:21
Avatar van silence Lid Ja dit is zeker en vast mogelijk. Heb je al een OS kunnen installeren.
Zet je interface op bridged mode van je guest os dan kan je een IP krijgen in de range van je thuisnetwerk.
Daarna moet je op je router de juiste poort forwarden naar je virtuele machine (PortForwarding).
Als je wil kan ik je is helpen met een Remote Desktop sessie.

Hou me op de hoogte.

Offline UpLink - 21/02/2012 21:51
Avatar van UpLink ... Ik ken het principe om een port forward in te stellen en dergelijke... heb ik genoeg gedaan voor mijn webserver op mijn PC extern beschikbaar te krijgen...

Ik zat alleen een beetje vast met VMware... Ik ga daar morgen eens mee prutsen... het is al laat nu om nog wat denkwerk te verrichten... wat een dagje werk allemaal al niet kan doen met je hersens...
Offline Maarten - 22/02/2012 12:23
Avatar van Maarten Erelid Dan is het inderdaad kwestie om de virtuele omgeving qua netwerk-instantie "naast" de host-pc te zetten, ipv "erin".. (= range thuisnetwerk). Als de firewall goed of uit staat op de virtuele zal dat gewoon werken dan 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.267s