login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Documentbeheer

Offline Tuinstoel - 13/01/2012 10:36
Avatar van TuinstoelPHP expert Hoi,

Ik ben aan het onderzoeken wat voor mijn plaatselijke voetbalvereniging het best is om documenten uit te wisselen, en één centrale opslagplek te hebben. Nu zijn er een aantal mogelijkheden, maar het belangrijkste is dat iedereen er mee kan werken. Een aantal zaken zoals subversion en dergelijke vallen dan al af .

Nu heb ik in principe eigenlijk alleen Google Docs als kandidaat, omdat het wel redelijk eenvoudig is, en bovendien _gratis_ is, en dat is toch wel belangrijk voor een non-profit vereniging.

Hebben jullie nog suggesties of iets dergelijks? Is er misschien een bestaand script wat ik bijvoorbeeld kan inzetten op de webhosting?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline levideridder - 13/01/2012 11:01
Avatar van levideridder Lid Dropbox, SugarSync,...
Offline Tuinstoel - 13/01/2012 11:07
Avatar van Tuinstoel PHP expert Dropbox zou ook wel een optie zijn. Probleem is dat je eventueel conflicten krijgt met documenten, en er mensen mee om moeten gaan die echt bijna geen verstand hebben van computers in het algemeen. Ik ben er ook bang voor dat ze (onbewust) documenten weggooien en dergelijke.
Voordeel is wel dat mensen de documenten ook offline (mits gesync'd) ook kunnen benaderen. Dat is op zich wel een goede overweging...
Offline Maarten - 13/01/2012 11:15
Avatar van Maarten Erelid SharePoint Foundation is gratis en degelijk... maar dan moet je wel Windoos infrastructuur hebben natuurlijk.
Offline levideridder - 13/01/2012 11:16
Avatar van levideridder Lid Ik vind Dropbox eerlijk gezegd wel gebruiksvriendelijk. Misschien is het interessant om de mensen van de plaatselijke voetbalvereniging even een korte opleiding te geven? Uiteindelijk komt er niet zoveel bij kijken. Ze moeten enkel het programma Dropbox installeren en een account aanmaken. Voor de rest zou ik geen goede alternatieven vinden.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s