login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere AddThis op 1 pagina werkt niet

Offline yolk - 05/01/2012 12:03
Avatar van yolkHTML interesse Op een pagina (http://www.yolknet.nl/addthis/) staan verschillende items. Elk item heeft een AddThis-link met daarin tekst die voor dat item geldt. Voor Twitter heb ik een extra regel opgenomen:

var addthis_share = {
templates: { twitter: 'Iets leuks gevonden: Naam van item http://bit.ly/gAma7u @feesttips' }
}

In de broncode staat bij elk item een eigen tekst. Maar klik je op de Twitter-link bij een item dan wordt de tekst getoond van het laatste item.

Weet iemand hoe je meerdere AddThis-links kunt gebruiken op 1 pagina?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cyberninjah - 06/01/2012 10:35
Avatar van cyberninjah Lid Wanneer je bv Jquery gebruikt.

heb je de onclick event.

in dit event kan je dan
  1. $(this).attr('een atriubute van het geklikte element');
gebruiken.

Dat zou een manier kunnen zijn.
Offline WouterJ - 06/01/2012 11:27
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @cyberninjah, en daarvoor helemaal 40kb aan jQuery inladen? Onnodig.

Raw JS is stukken sneller en is ook misschien wel korter in dit geval:
  1. var elems = document.getElementsByTagName('a'); // Haal alle a tags op
  2.  
  3. // De mooiste for loop ter wereld
  4. for( i=-1; elem = elems[++i]; ) {
  5. elem.onclick = function() {
  6. var href = this.href; // of elk ander attribute LET OP: class wordt className
  7. };
  8. }


Vs jQuery:"
  1. $('body').on('click', 'a', function() {
  2. var href = $(this).attr('href'); // Of elk ander attribute, class blijft class
  3. });
Offline yolk - 06/01/2012 11:50
Avatar van yolk HTML interesse Dit ziet er niet uit als hetgeen wat ik zoek denk ik.

In de broncode staat bij de twitter-link de tekst die gebruikt moet worden. Maar als je erop klikt dan wordt de tekst gebruikt van het laatste item. Alsof alle items dezelfde twitter-functie gebruiken waarbij de functie van het laatste item wordt gebruikt.
Offline cyberninjah - 06/01/2012 12:38
Avatar van cyberninjah Lid @WouterJ

Voor alleen deze methode is het inderdaad niet verstanding om een jquery te gebruiken.
Offline Maarten - 06/01/2012 15:05
Avatar van Maarten Erelid Lijkt me logisch, je overschrijft telkens die addthis_share?
Offline yolk - 06/01/2012 15:29
Avatar van yolk HTML interesse zo'n theorie dacht ik ook. Maar hoe kan het dan dat dit niet bij de andere links voor linkedin, hyves etc gebeurt?

En hoe kan ik het zo maken dat dit niet wordt overschreven?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s