login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Website in eens onvindbaar bijna

Offline GroundZero - 31/12/2011 17:50
Avatar van GroundZeroLid Beste,

maanden lang hebben wij op diverse zoekwoorden op pagina 1 gestaan. Echter zijn wij nu ineens onvindbaar. We staan nu pas op pagina 16 of zo.

Ik heb contact opgenomen met Google maar zij willen mij nul komma nul vertellen waarom of hoe dit kan.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit zo zou kunnen komen en -of zou dit kunnen komen door een derde partij?

Want (zal wel toeval zijn) we stonden overal op de eerste pagina totdat we op een dag benaderd werden door een bedrijf dat ons voor een "lol" bedrag van €900 wel op pagina 1 zou krijgen omdat we slecht vindbaar zouden zijn.

Ik ga vervolgens kijken natuurlijk omdat we altijd op 1 stonden, en ja hoor... we zijn nergens meer te bekennen.

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen.

Een fijne jaarwisseling toegewenst!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline UpLink - 31/12/2011 22:18
Avatar van UpLink ... Als ik mij niet vergis rangschikt Google de website's volgens populariteit...

Misschien dat het voorgenoemde bedrijfje hier iets mee te maken had... als die een website opzetten met zowat dezelfde zoekwoorden als jij en ervoor zorgen dat hun sitevia Google meer bezocht word, dan daal jij en stijgen zij...

Ik kan hier misschien wat naast zitten in de uitleg, maar ik dacht dat het zo verloopt bij Google...
Offline icemar - 01/01/2012 09:13
Avatar van icemar Lid Google kijk naar diverse dingen op de site niet alleen of deze populair is.
Hoe zijn je titels opgebouwd je omschrijving per pagina(meta data) pagina link titel.
Hoe je om gaat met crawlers, Hoe je tekst is samengesteld.

Maar om te kunnnen zeggen waarom google je ranking heeft aangepast dat wordt lastig of we moeten iemand hier hebben die bij google werkt die het mogelijk kan vertellen.
Offline GroundZero - 01/01/2012 15:23
Avatar van GroundZero Lid @ Uplink dankjewel voor je uitleg, daar had ik nog niet eens aan gedacht om eerlijk te zijn haha. Maar kan ik dan op diverse zoekwoorden van pagina 1 plaats 1 ~ 10 terug schieten naar pagina 16 ja?

Verder heb ik de site door diverse test tools gehaald inclusief die van Google sitemasters.
De site is goed, enigste foutje waar hun mee kwamen is dat in het foto album enkele "title" tags de zelfde titel hadden, maar daarop kan je toch niet van diverse pagina's 1 terug zakken naar 16 en lager?

Offline Pieter - 02/01/2012 11:06
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@GroundZero, wat is de URL? (indien privé, mag het ook in DM)

Ik ben er professioneel dag in dag uit mee bezig, dus ik vermoed dat ik je wel in de goeie richting kan duwen. Heb je Google Analytics geïnstalleerd?
Dat bedrijf die je op de eerste pagina's ging krijgen is spam, ik krijg tientallen dergelijke mails per dag. Je bent er hopelijk niet op ingegaan, want anders zou ik de reden wel eens kunnen kennen van je daling. 
Zij kunnen echter niet de oorzaak zijn van je daling als je het 'gewoon' voorbij liet gaan.

Belangrijk is ook het hoelang: er is een gekende wittebroodsweken periode voor nieuwe content, dus als je site nog niet zolang online staat, zal dat gewoon de reden zijn: eerste was je nieuw (voor Google aantrekkelijker), maar krijg je bij de nieuwe ranking een nieuwe gecorrigeerde positionering...
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s