login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Autisme + C++ leren

Offline TonyKe1988 - 24/11/2011 19:08
Avatar van TonyKe1988Lid zijn er hier mensen die kunnen helpen met tips over C++ leren voor Autistische mensen ik zou graag willen leren hoe je een irc daemon maakt daarmee heb wel geen enkel ervaring ermee

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 24/11/2011 19:20
Avatar van Filip IRC guru Om te beginnen, waarom een irc deamon? Er zijn al genoeg mogenlijkheden om uit te kiezen. Dit is zeker geen goed project om een taal mee te leren.

Even verduidelijken waarom:
1) Je moet 100% voldoen aan alle voorwaarden uit de RFC.
2) Je moet al een zeer grondige kennis hebben van C(++) om zo'n complexe deamon te maken.
3) Een irc deamon is meer dan zomaar even een klein programma, heel vaak ga je memory leaks krijgen en dergelijke zaken als je niet weet waar je mee bezig bent.

Dus om de voorgaande redenen zou ik zeggen, start met een veel simpeler project. C(++) is een taal die je gaandeweg moet leren beheersen/debuggen.

Verder kan ik je enkel het advies geven om veel code te bekijken, de opbouw analyseren, en kleine dingen nabouwen (niet overschrijven).
Offline TonyKe1988 - 25/11/2011 21:59
Avatar van TonyKe1988 Lid irc daemons intereseren mij gewoon en met wat zou ik dan beginnen?
Offline Luc18 - 26/11/2011 09:27
Avatar van Luc18 Onbekend Mijn tip is, begin eerst met een simpel rekenmachine. Dat klinkt basic, maar hier zou je wel alvast kunnen leren hoe je form opbouwd, en code typt die uitgevoerd wordt etc.

Daarna ga je het project gewoon steeds wat moeilijker maken, en zo bouw je je kennis op.
Offline Stijn - 27/11/2011 00:17
Avatar van Stijn PHP expert Begin eerst met een hello world! Zo wordt iedereen groot. En als die daemon in je hoofd spookt, dan moet je een exorcist opzoeken .
Bedankt door: finduilas
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.339s