login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

site zoekbaar maken voor google

Offline chth - 12/11/2011 15:50
Avatar van chthLid hallo,

ik vraag me af hoe je een site beter vindbaar maakt voor google.
ik heb nu een site en als ik de kernwoorden bij google intyp staat die site niet op de eerste pagina. wat kan ik eraan doen om ervoor te zorgen da de site hoger in de rij staat?

alvast bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Waflix - 12/11/2011 15:55 (laatste wijziging 12/11/2011 15:55)
Avatar van Waflix Lid Ik heb hier een handige site gevonden waarop het één en ander staat uitgelegd (in het Nederlands).

> Site
Offline larssy1 - 12/11/2011 16:07
Avatar van larssy1 MySQL beginner Hier een site met een heel stappenplan

http://www.mark...ds-SEO.htm
Offline chth - 13/11/2011 09:27 (laatste wijziging 13/11/2011 09:28)
Avatar van chth Lid het is me inmiddels gelukt op de site op de eerste pagina te krijgen als ik een keywoord in google intyp.
het is echter alleen de website-url die google laat zien zonder andere tekst, hoe komt dit?

Offline larssy1 - 13/11/2011 11:39 (laatste wijziging 13/11/2011 11:41)
Avatar van larssy1 MySQL beginner Heb je een meta voor description toegevoegd?

nogmaals, zie deze url http://www.mark...ds-SEO.htm
Offline chth - 13/11/2011 14:11
Avatar van chth Lid ja, ik heb onderstaande meta-tag toegevoegd
  1. <meta name="description" content="website van nico van der steen" />
  2. <meta name="keywords" content="nico van der steen, nico vandersteen, nicovandersteen, vandersteen nico, van der steen nico, zele" />


maar enkel als ik in google "nicovandersteen" intyp, vind ik de site
Offline Pieter - 13/11/2011 15:54
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Die wijzigingen zijn ook niet onmiddellijk merkbaar hé. Het duurt een tijdje tegen dat Google ook alle updates definitief doorgevoerd heeft. Kijk eens in Google Webmaster Tools hoe alles daar staat.

Het is momenteel enkel de eerste pagina die geïndexeerd is. (site: voor je site typen)
Heb even geduld. En dump onmiddellijk die flash op je site. Je site kan perfect zonder flash gemaakt worden. Google heeft het vaak lastig met Flash lezen, plus erg gebruiksvriendelijk is het niet.

Google neemt ook niet altijd de meta description zomaar over. Als er geen inhoud op je site leesbaar is voor Google kan het wel eens zijn dat je meta description weggelaten wordt. Google kiest er immers zelfs ook voor om zelf een meta te maken/kiezen, ipv de voorgestelde meta description. SEO is niet enkel de metatags in orde zetten. Lees inderdaad eens die beginnershandleiding.
Offline larssy1 - 13/11/2011 23:20
Avatar van larssy1 MySQL beginner Klopt, herinner me trouwens dat google tijdelijk je website in hun cache opslaat.

Je kunt je website uit hun cache verwijderen door volgens mij bij googles webmaster page aanmeld en je website claimed.

Als het goed is, zodra ze de volgende keer door je website 'crawlen' zou het goed moeten staan.
Offline Kevin - 14/11/2011 00:19
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Er zijn oneindig veel bronnen die precies zeggen wat je moet doen om hoog in zoekmachines te scoren (SEO Vriendelijk).

Maar onthou dat de "blackbox" van zoekmachines (logica & interpretatie) vaak nog een mysterie is.
Trial-and-error methode dus.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s