login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Safari ververst CSS niet

Offline GroundZero - 01/11/2011 10:12 (laatste wijziging 01/11/2011 10:14)
Avatar van GroundZeroLid Ik heb een maand of 3 geleden een nieuwe Mac gekocht (rond de release van Lion). Hij draait op OS X Lion uiteraard ;)

Afgelopen weken geen problemen tijdens het maken van websites, echter sinds gisteren een raar probleem. Wat ik ook doe met mijn CSS, de website veranderd niet. Wanneer ik een html of PHP document aanpas qua tekst dan worden de wijzigingen wel correct verwerkt.

Ik denk dus dat mijn browser (Safari en Firefox) de cache niet legen? Ik heb handmatig een refresh gedaan (CMD+R), heb het via het menu gedaan (beide opties dus opnieuw instellen en cache legen) en heb het in zowel Safari als Firefox geprobeerd.Ook geforceerd via HTACESS werkt niet. Niks werkt!?

Ik kom thuis, ga achter mijn Windows PC zitten en geef de body een background om te testen en e voilà, het werkt perfect!

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? dit is natuurlijk uiterst irritant als je zo vast loopt tijdens de ontwikkeling van websites.

Onderstaand een screenshot van mijn mac ter informatie. Hij draait dus op OS X Lion, welke volledig up-to-date is. Ik werkt met Adobe Dreamweaver CS5 en als FTP programma FileZilla (open-source).

Internet provider zal niet relevant zijn maar "KPN" is de provider.

[screenshot]http://img13.imageshack.us/img13/9687/naamloos1h.jpg[/screenshot]

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 02/11/2011 08:49
Avatar van Maarten Erelid Vreemd... wat je wel zou kunnen doen als je met een dynamische ontwikkeling werkt (PHP dan wss), is een random parameter aan de url plakken, dus bv. stylesheet.css?rand=[unix timestamp], dan is dat zogezegd telkens een nieuw document en zal hij die opnieuw inladen.
Offline GroundZero - 03/11/2011 10:27
Avatar van GroundZero Lid serieus? nooit geweten dat dit werkt en als een nieuw document gezien word. Dacht altijd dat hij het zelfde document zou zien maar dan met attributen zeg maar 

dit gaan we proberen, dankjewel Maarten!!!!
Offline Martijn - 03/11/2011 19:13 (laatste wijziging 03/11/2011 19:13)
Avatar van Martijn Crew PHP kan korter door de 'rand=' weg te halen en ipv time uniqid():

foobar.css?<?php echo uniqid(); ?>

kan uiteraard ook met <?=uniqid()?>, is weer korter 

edit: dat korter is natuurlijk smaak 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s