login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Problemen met vsftpd

Offline nick5556 - 27/09/2011 21:23 (laatste wijziging 27/09/2011 22:30)
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

Ik ben sinds vandaag bezig met een simpele vituele webserver. Dit is een Fedora 15. Ik ben nu bezig met het configureren van mijn FTP maar ik heb een probleem met het configureren van de mappen waar de gebruiker(er moet ingelogd worden) in mag. Ik wil graag dat de gebruiker ftp_root in de mappen /var/www/ mag komen(absoluut niet hoger!), en de gebruiker ftp_user_1 in de map /var/www/ftp_user_1/(deze ook absoluut niet hoger) mag komen.

Hoe kan ik dit instellen?
---- EDIT ----
Ik heb het nu voor elkaar dat de account's geen map hoger mogen. Nu is het enige probleem dat als ftp_root wil kijken in de map van ftp_user_1 dat dit niet mag(550 Failed change directory). Is er een mogelijkheid dat ik deze error kan forceren zodat ik wel naar die map mag?

---- EDIT ----
Is er misschien ergens een tutorial hoe je een soortgelijke vsfptd server kan opbouwen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline leroyvanloon - 28/09/2011 03:38
Avatar van leroyvanloon Lid Root kan nergens in kan niet eens is inloggen op ftp.

Dit is een veiligheids protecol in linux (correct me if iam wrong)
Offline nick5556 - 28/09/2011 08:26
Avatar van nick5556 PHP beginner Het klopt dat root niet kan inloggen op ftp(staat in het deny bestand), daarom heb ik een nieuw account gemaakt met ftp_root.

En klopt het dat als ik onlog op ftp als ftp://localhost/ dat ik dan alleen de bestanden kan zien? En niets kan uploaden etc?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s