login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dreamweaver ea. + nieuwe computer

Offline ekki - 13/09/2011 21:36 (laatste wijziging 13/09/2011 21:53)
Avatar van ekkiLid Een goede avond,

Ik heb twee vragen, waarvan ik met eentje best in mijn maag zit. Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen.

Vraag 1
Wat zijn jullie ervaringen met Dreamweaver? Het klinkt als een mooi (en duur!) programma, maar zal ik zoiets nodig hebben? Met zoiets: www.makwafotos.nl en www.paardenbitten.nl? En dan bedoel ik mee dat ik beide websites met EditPlus2 gemaakt heb en daar geen opties van mis. Dus ga ik die luxe nodig hebben? Dus hoe moet ik dat programma zien? Wat kun je hier mee wat je met EditPlus2 niet kan?

Ik vraag dit omdat ik vrees dat ik EditPlus2 straks niet geïnstalleerd krijg op mijn nieuwe computer namelijk. Maar ik zag dat Notepad2 ook een mooie oplossing is, dus waarschijnlijk kies ik daarvoor.

Vraag 2
Ik heb straks dus een nieuwe computer en dat betekend alles overzetten v.w.b. mijn website. Nu staat de directe map op het bureaublad, als ik dit straks ook doe, zullen de codes dan hetzelfde blijven of moet ik mijn gehele website dan herschrijven? Ik vrees voor het ergste namelijk. Of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt!

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 13/09/2011 22:17
Avatar van vinTage Nieuw lid We kunnen de vraag ook omdraaien he 

Wat kan editplus2 wat EENDER welke andere editor niet kan? Ik denk niet dat er veel mensen bekend zijn met editplus2.

Je moet gewoon weten dat je ELK script zelfs op de meest simpele txt editor kan maken/bewerken.
Natuurlijk is een beetje code kleurtjes wenselijk en notepad++ is dus een aardig alternatief.

Ik ga ervanuit dat jouw editplus2 ook gewoon html, css, jss, php files uitspuugt, als dat zo is kan je die gewoon in eender welke andere txt editor gebruiken.
Offline MiST - 13/09/2011 23:00
Avatar van MiST Lid Wat mij betreft is Dreamweaver een stuk rommel. Ik werk liever met Eclipse/Zend Studio voor dat soort zaken. Maar ik ben dan ook de hardcore code programmeur, en geen WYSIWYG-n00b. Het enige dat ik van een deftige IDE verwacht is code-assist (auto-aanvullen, enz.) en syntax highlighting (kleurtjes). Als dat ook jouw voorwaarden zijn, kan je evengoed Notepad++ gebruiken.

Als je jezelf in de laatste categorie rekent, kan je best dreamweaver of iets gelijkaardigs gebruiken.

Wat je nieuwe computer betreft. Je kan best je code altijd schrijven met relatieve verwijzingen. Als je dan de hoofdmap verplaatst (van je desktop naar een andere map, of naar een nieuwe computer), blijven alle links mooi werken.
Offline vinTage - 13/09/2011 23:30
Avatar van vinTage Nieuw lid Lol, DW heeft ook gewoon code view hoor,je kan kiezen (wysiwyg/split/code)

Ik ga niet roepen welke perse beter is, maar zoals MiST een uitgesproken mening heeft, heb ik die ook (DW ftw )
Bedankt door: WimJ
Offline cyberninjah - 14/09/2011 11:54
Avatar van cyberninjah Lid Dreamwaver is een leuk product met een hoop toeters en bellen.

Zelf gebruik ik NetBeans in plaats van DreamWaver maar dat is puur een eigen mening.

Dreamwaver is een duur product wat ik het geld bij lange na niet waard vind.
Offline ekki - 14/09/2011 20:50
Avatar van ekki Lid Bedankt voor jullie reacties!

vinTage, notepad2 staat bij ons op school dus ik heb vanmiddag een kijkje genomen. Het is eigenlijk precies hetzelfde als EditPlus2 met het verschil dat je bij EditPlus2 door middel van ctrl+B al een revieuw van de site kunt zien. Meer verschil zat er niet in zo op het eerste gezicht.

MiST, van jouw eerste alinea wordt ik niet veel wijs haha, ik ben zelf een amateur in top en en teen en ben al lang blij dat mijn tekstvakken daar staan waar ik ze wil hebben. Vandaar dat ik nu ook nog niets mis met EditPlus2. Ik kan er terecht met CSS en HTMl (meer ook hoor, maar daar heb ik nog geen kaas van gegeten, zoals PHP, Javascript enz) en kan zo mijn divs opmaken zoals ik het wil.

Hoe ziet zo'n 'relatieve verwijzing' er precies uit? Want dan herschrijf ik direct alles namelijk.

cyberninjah, ik ben ondertussen ook flink overtuigd dat dreamweaver het niet gaat worden voor die prijs. Zolang ik met EditPlus2 of Notepad2 alles kan doen wat ik wil dan ben ik tevreden.
Offline vinTage - 14/09/2011 21:02 (laatste wijziging 14/09/2011 21:03)
Avatar van vinTage Nieuw lid agreed @ het niet eens zijn met de prijs/kwaliteit verhouding van DW, maar daar zijn andere oplossingen voor (waar er hier niet over uitgeweid mag/gaat worden) 

Notepad++ is gratis snel en ondersteund ook 1001 'talen'
Offline ekki - 14/09/2011 21:07
Avatar van ekki Lid Je mag daar altijd over uitbreiden via een email (A).
Offline vinTage - 14/09/2011 21:08
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik weet van niks, ik ben geen student 
Offline ekki - 14/09/2011 21:29 (laatste wijziging 14/09/2011 21:38)
Avatar van ekki Lid Dat is ook niet aardig Ondertussen staat Notepad2 op mijn nieuwe PC, kijken of ik EditPlus2 over kan zetten.

[edit] Ik heb mij weer druk gemaakt om niets. Toen ik CoreFtP geïnstalleerd had waren al mijn bestanden automatisch meegekomen! Dus nu kan ik gewoon verder waar ik gebleven was.  
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s