login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Informatie rond sociale media en google ranking. (Opgelost)

Offline Kosmoseistis - 08/08/2011 16:57
Avatar van KosmoseistisLid Hallo beste lezer,

Ik zit momenteel in de sollicitatie-fase en ben in de running voor een functie als webmaster. Binnenkort word ik hopelijk uitgenodigd voor de derde en laatste ronde.

Tijdens de vorige gesprekken werd duidelijk dat de organisatie in de toekomst meer aandacht wil schenken aan sociale media & hun website hoger wil krijgen in de Google zoekresultaten. Nu ben ik dus op zoek naar allerlei informatie om mijn kennis hieromtrent te verhogen. Reeds het boek besteld "what would google do".

Nu in afwachting ben ik reeds al wat zelf gaan googlen omtrent deze onderwerpen. Heb gemerkt dat er sinds de eerste uitgave van het boek er al heel wat veranderingen zijn geweest.

Vandaar dus mijn vraag naar mogelijke up-to-date links, opleidingen, boeken/cursussen enz...

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt voor het lezen van mijn post en alle reacties.

Greetz,
Kosmo 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 08/08/2011 17:07
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Hallo daaaarrrrrr!!! Misschien is het handiger dat je eerst vertelt wat je al weet om bijvoorbeeld hoger in de Google ranking te komen en het toepassen van social media voor het bereiken van business-doelstellingen. Dat we op die manier elkaar kunnen aanvullen...
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline Pieter - 08/08/2011 20:29
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dit zijn de beste sites om van start te gaan:
http://www.seom...ng-factors
http://searchengineland.com/seotable

Voor de rest is dit, zoals Martijn al zei, de ideale plek om je vragen te stellen.
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline ThAlmighty - 08/08/2011 20:43
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Uit mijn ervaring weet ik inmiddels dat het enigste wat echt belangrijk is, is dat je een shitload aan links hebt. Al die andere technieken zijn ook zeker interresant en leveren absoluut hun respectievelijk bijdrage, maar links is de enigste kathalysator voor het process. Vandaar dat dat sociale media ook zo interresant word voor seo. Je kan binnen afzienbare tijd een grote meuk links creeren.

Mijn enigste advies is: staar je niet stuk op allemaal fancy techniekjes (behalve als je je - toekomstige - baas wil overtuigen hoe slim je wel niet bent), maar ga gewoon netwerken en als een malle links creeren.
Bedankt door: Kosmoseistis
Offline Kosmoseistis - 08/08/2011 20:53
Avatar van Kosmoseistis Lid Hallo Martijn,

Ik volgde onlangs de PHP-ontwikkelaars opleiding bij de VDAB. Een van de kleine modules die bij de opleiding hoorde was "webintro" en daarin werd wat uitleg gegeven omtrent SEM -Search Engine Marketing. (3blz. )

Een kleine cursus & nog geen werkervaring: dus beperkte kennis.

Er werd adhv 7 punten/stappen uitgelegd hoe je hoog kan scoren in Google.

1. Allereerst zijn er de noodzakelijke links.

Google doorsurft het web adhv de zogenaamde SPIDERS, automatische machine die websites doorloopt en dankzij de aanwezige links van de ene naar de andere site surft.

In essentie is het dus belangrijk dat jouw website-url vaak wordt vermeld op andere websites. Hoe meer hoe beter. Maar niet iedere link wordt even hoog gewaardeerd door Google.

Hierbij is de term PageRank belangrijk. Sommige sites vindt Google belangrijker dan andere. Een link op de website 'the New York Times' naar jouw site is veel beter dan een link op de website van een kleine bakkerij. Omdat de eerste vermelde site een grote PageRank heeft. De PageRank heeft een score van 1 tot 9 dacht ik. hoe hoger het cijfer hoe beter.

Check hier je eigen PageRank http://www.html-site.nl/rank-check.php


2. Correcte code!!!

Doordat al die websites worden overlopen door een spider (een machine) is het heel belangrijk dat je code zo correct mogelijk is. Logisch want als een grote fouten in staan kan de spider niet goed lezen en krijgt google geen bruikbare info over je site om die vervolgens te interpreteren via zijn geheime gehanteerde principes.


3. Publiceer vaak op je site.

Derde kenmerk van je site waar Google naar kijkt is de content die vaak wordt aangepast/vergroot. Als er dus vaak nieuwe content bijkomt op je site, schat Google je website waardevoller in.


4. Denk goed na over mogelijke zoekwoorden waarop je wil gevonden worden.

Als je bijvoorbeeld wenst dat je website bezocht wordt door mensen die op zoek zijn naar occasie wagens, is het belangrijk dat de waarschijnlijke zoekterm 'occasie' vaak voorkomt in je website. Belangrijk hierbij is dat je zorgt voor een juiste verhouding van die zoekwoorden in titels en de stukken tekst op je site. Hiervoor wordt vaak de term 'keyword density' gebruikt. (5 a 10%) Zie de link helemaal onderaan om hierover meer uitleg te krijgen.


5. Goede titels met daarin dus bovenvermelde zoekwoorden.


6. Gebruik van Sociale Media was het zesde punt.

Wat dit belangrijke punt betreft hoor ik vaak in gesprekken die ik voer dat dit mer en meer een grote rol begnit te spelen. Men spreekt niet meer zo vaak van SEM maar eerder over SMI. Social Media Integration
Website die niet sociale media niet integreren zouden lager scoren.

7. Conversie!!!!

Misschien wel de belangrijkste en komt in essentie neer op: mensen naar je website brengen die effectief ook baat hebben bij hun bezoek aan jouw site, effectief klant worden bijvoorbeeld, effectief iets bestellen,...


Ziezo Martijn dat is wat ik reeds wist enkele maanden geleden en waar ik rekening mee trachtte te houden bij het maken van mijn eerste website (stage). Nu las ik gisteren bijvoorbeeld dat al rap misbruik werd gemaakt van de PageRanking. Sites met een goede Pageranking verkochten links op het hun site. Daarom zou die pageranking nu minder doorwegen in de berekeningen die Google maakt. Ik dacht te hebben gelezen dat pageranking maar één van de ongeveer 42 punten/criteria zou zijn.

Alle bovenstaande weetjes heb ik toen geleerd in de cursus en daarbij dienden we onderstaande link te lezen:


http://www.netl...-in-google

Greetz,
K
Offline Pieter - 08/08/2011 21:02
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Niet geheel mee eens ThAlmighty. Links hebben inderdaad belang, maar zijn niet het "enigste wat echt belangrijk is".
Zonder 1 extra link heb ik anderhalve maand geleden het aantal bezoekers van een klant van 8.000/maand naar 50.000/maand kunnen brengen. Duurtijd: 2 maand.
Akkoord, niet alle seo projecten hebben in zo'n korte tijd zo'n resultaten, maar je kan heus zonder een kunstmatig linkprofiel goed scoren.

Wat je vooral moet weten Kosmo, is dat je niet enkel op aantallen moet spelen, maar ook in conversies. Als je beiden optimaliseert haal je de grootste winst.
Offline Martijn2008 - 08/08/2011 21:10
Avatar van Martijn2008 PHP beginner
Pieter schreef:
Dit zijn de beste sites om van start te gaan:
http://www.seom...ng-factors
http://searchengineland.com/seotable

Voor de rest is dit, zoals Martijn al zei, de ideale plek om je vragen te stellen.


Wat betreft de focus op SEO activiteiten zal ik je het advies van Pieter en ThAlmighty geven. Zorg voor een kwalitatief goede website met een duidelijke/heldere stuctuur die aan de standaarden voldoet zoals het W3C deze voorschrijft. Zorg voor een scheiding tussen HTML en CSS code. Gebruik pagina-titels, koppen, links en paragraph-tags.

Social Media wordt met de dag belangrijker. Ook zoekgigant Google ziet mogelijkheden voor het oprichten van een eigen social network site Google+. De grote social network sites zijn Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en Hyves. Bedrijven willen door het toepassen van die social media binnen hun organisatie de klant een extra stukje service aanbieden en/of op de hoogte houden van hun activiteiten.

Is daarmee je vraag beantwoord of ben je ook benieuwd naar hoe je koppelingen realiseert met die social network sites? Je stelt namelijk een nogal veel omvattende vraag.........
Bedankt door: Pieter
Offline Kosmoseistis - 08/08/2011 21:23 (laatste wijziging 08/08/2011 21:23)
Avatar van Kosmoseistis Lid Mijn vraag is zeer zeker goed beantwoord. Ik vind alle antwoorden hier boven goed/relevant/&vooral inzichtgevend!

De links zijn daarbij ook nuttig en ga ik rustig doornemen.

Bedankt Martijn2008 - Pieter & ThAlmighty.

Ik laat de vraag nog even opstaan tot morgenvroeg om anderen nog de kans te geven hun tips, links en kennis mee te delen. Vervolgens zal ik bovenstaande bericht van Martijn aanduiden als oplossing (bevat een goede samenvatting), kwestie van deze topic succesvol af te sluiten.  

Thanks folks,
 Kosmo
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s