login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Laptop die spontaan crasht

Offline Martijn2008 - 16/07/2011 19:24
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ik heb een laptop die spontaan crasht tijdens het runnen of opstarten van Windows. Stel dat Windows is opgestart en ik ben bezig met bijvoorbeeld Word dan wordt het scherm ineens zwart en begint het apparaat te piepen.

Vooralsnog heb ik werkelijk geen idee wat de oorzaak van dit probleem is. Kapotte processor, moederbord, bios of geheugen. Daarom is mijn vraag of jullie een manier weten om het probleem te analayseren, zodat ik mogelijk het apparaat kan repareren. Bijvoorbeeld een diagnosetool.

Dank alvast voor jullie reacties.

Martijn

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cx1213 - 16/07/2011 19:44
Avatar van cx1213 Lid schrijf op wat voor piepjes het zijn (bv kort kort lang) en kijk in de handleiding wat het betekent.
Offline Martijn2008 - 16/07/2011 19:46 (laatste wijziging 16/07/2011 19:47)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Het is een ACER en over piepjes kan ik niks in de handleiding terugvinden en het apparaat valt niet meer onder garantie. Ik ben op zoek naar een tool waarmee ik de oorzaak van het probleem kan achterhalen.
Offline cx1213 - 16/07/2011 20:18
Avatar van cx1213 Lid je kan ook op internet zoeken, die piepjes worden gebruikt door de bios om aan te geven dat er iets kapot is.
Offline lolll - 18/07/2011 10:31 (laatste wijziging 18/07/2011 10:32)
Avatar van lolll Lid Als je vista of W7 hebt, kan je eens kijken onder configuratiescherm -> systeem en onderhoud -> probleemrapporten en oplossingen -> geschiedenis van problemen weergeven.
Als daar bv. bijstaat 'windows onverwacht afgesloten' of iets dat met jouw probleem kan te maken hebben, dubbelklik je hier op. Als daar ergens staat 'Bekijk een tijdelijke kopie van deze bestanden', kan je proberen om het volgende te downloaden en uit te voeren: Microsoft Windows Debugging Tools

Voor de volledige uitleg: http://www.stev...lue-screen

Succes

P.s: dit heeft bij mij al een aantal problemen kunnen oplossen, doordat hij aangeeft aan welk programma/bestand het ligt. Dan weet je dus bv. of je drivers verouderd zijn ofdat bepaalde software/hardware het niet meer doet.

Edit: zie net dat dit vooral betrekking heeft op de 'blauwe schermen', maar je kan het natuurlijk altijd proberen
Offline IndexS - 21/07/2011 17:25
Avatar van IndexS MySQL interesse Je kan ook in het logboek kijken of daar iets staat.

Rechtermuisknop op deze computer,
Beheren,
Onder Systeemwerkset staat dan Logboeken.

Verder kun je de piepjes noteren. Je hebt korte en lange piepjes. Meestal zijn het 2 of 3 piepjes. Daarmee kun je even op google zoeken.

Geheugen kun je zelf simpel testen met Memtest. Is gratis te downloaden. Ff op cd branden en ermee opstarten.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s