login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sinus, PI en tijdlijn

Offline xSc - 23/05/2011 19:24
Avatar van xScOnbekend Sorry, ik heb het ooit gehad met wiskunde, maar het is erg ver weggezakt.

Ik wil een tijdlijn effect maken. Dus een object dat zich voortbeweegt in de vorm van een tijdlijn. Kan iemand mij een handreiking doen? mag gewoon in theorie, maar mag ook een javascriptvoorbeeldje ofzo.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NTS64 - 23/05/2011 19:28
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Wat bedoel je juist met de vorm van een tijdlijn? De grafiek van de sinusfunctie?
Offline xSc - 23/05/2011 19:40
Avatar van xSc Onbekend Ja, inderdaad. De praktische invulling is dus een object dat bijv. eerst een halve circel boven de lijn, een halve onder de lijn, enz. Dat effect wil ik hebben.
Offline NTS64 - 23/05/2011 20:47
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Wat je volgens mij best doet is telkens een coördinaat van een punt op de grafiek van de sinusfunctie berekenen en het object dan daar laat plaatsen. Dit kan je dan met een for loopje realiseren:

  1. for(i = 0; i < 2*Math.PI; i+=0.01)
  2. {
  3. x = i;
  4. y = Math.sin(i);
  5. // Vervolgens plaats je het object op coördinaat (x, y)
  6. }

Je kan dan een beetje spelen met de grootte waarmee i wordt opgehoogd om een compromis te krijgen tussen performance en een goede benadering van de sinus curve. In mijn voorbeeld gaat i tot 2*Pi, dat is dus één periode van de sinus functie.
Hoe je het object precies op de (x, y) coördinaat plaatst weet ik niet direct, maar ik ben er zeker van dat dat moet lukken. Misschien is deze pagina een goed begin: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms530302(VS.85).aspx
Offline vinTage - 23/05/2011 20:54
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb nooit de botten gesnapt van wiskunde, maar misschien dat je hier ook nog iets aan hebt.
Offline xSc - 23/05/2011 22:45
Avatar van xSc Onbekend Bedankt voor de antwoorden. Ik weet wel hoe ik het object op x,y plaatsen. Naar deze uitleg zocht ik.
Offline Joost - 24/05/2011 13:24
Avatar van Joost PHP expert
xSc schreef:
Ja, inderdaad. De praktische invulling is dus een object dat bijv. eerst een halve circel boven de lijn, een halve onder de lijn, enz. Dat effect wil ik hebben.
Als je per sé een halve bol wilt dan is alleen een sinus niet voldoende, maar ik kan niet helemaal uit je reactie afleiden of dat nou een verplichting is of meer een richtlijn van de beweging  
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s