login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

neomonap23

Offline Metalhead - 03/02/2005 22:13
Avatar van MetalheadHTML gevorderde Hallo, kent iemand het bestand Neomonap23.exe?
Ik ken het namelijk niet, maar het staat ineens in mijn geheugen, en ik heb het nog niet eerder gezien... (ik heb het ondertussen al verwijderd)

Maar is dit een virus-achtig iets of is het een 'nomaal' bestand ('t is in ieder geval niet van MS, maar het staat wel in de system32 map)

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline dexus - 03/02/2005 22:50
Avatar van dexus HTML beginner http://www.cybe...0.log.html
dat is een bestand met dezelfde naam wat wel een virus blijkt te zijn.

anders moet je ff goed op google zoeken, en natuurlijk ff je virus-scanner eroverheen gooien.
Offline Klopper - 03/02/2005 22:50 (laatste wijziging 03/02/2005 22:51)
Avatar van Klopper HTML interesse Neomonap23.exe staat bekend als een programma dat het geheugen flink kan vertragen. Het is dus eigenlijk een onnozel virusje dat voor de rest geen bijwerkingen heeft.

Trouwens nog een handig programma dat je opstartmenu in de gaten houdt: Winpatrol. Ik weet niet meer of dit shareware of freeware is, maar anders heb je er vast wel omweggetjes voor ;)

EDIT: Dat het een worm zou zijn wist ik niet 
Offline Metalhead - 03/02/2005 23:12
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik had al even op google gekeken, maar ik kreeg niet zo veel resultaten en alleen turks en chinees en zo 

Maar goed, mijn virusscanner vond hem niet (AntiVir Guard) dus mensen die ook antivirguard hebben; kijk ff of je dat bestandje hebt en delete hem (uit 't geheugen, 't register en de winows\system32 map)

Offline Hendry - 04/02/2005 03:42
Avatar van Hendry HTML interesse gebruik een andere virus scanner en/of firewall
ik kan je zeggen dat er al mogelijke geheimen informatie van jouw ergens anders is terecht gekomen
Neomonap23.exe is een irc bot...
de eigenaar van deze bot kan in principe alles doen op je pc dat jij ook kan(dus hij kan je hele pc overnemen alsie wilt...)
ik hoop voor jouw dat de eigenaar van deze bot je pc niet voor iets anders heeft gebruikt dan voor hacken en scannen en misschien ook ddossen, dat doet die bot namelijk automatisch... de rest moet de eigenaar zelf doen...

in de toekomst zou ik maar erg gaan opletten als ik jouw was, want dit is 1 van de vele bots die er zijn... en in principe allemaal hetzelfde doen en kunnen...
elke pc in de wereld die online staat wordt nu al zeker tientallen keren per uur gescanned en mogelijk gehacked als de pc niet veilig genoeg is...

hele goeie firewall en/of HELE GOEIE virusscanner zal ze tegenhouden....
dus nogmaals:
installeer een goeie firewall en/of installeer een betere virus scanner...
Offline Metalhead - 04/02/2005 11:02
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ligt eraan of je het erg vindt, he..
Ik heb namelijk geen vertrouwelijke informatie op m'n pc staan, ik heb een modem dus ik ben nooit zo lang online, en ik zie binnen een halve minuut dat er iets niet klopt... Ik weet zeker dat dit bestandje niet langer dan 10 seconden actief is geweest 

Mijn virusscanner vind ik goed, en een firewall heb ik niet en hoef ik ook niet 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s