login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

.htaccess toegang via URL blokkeren maar link wel toestaan

Offline mvdrunen - 27/01/2011 22:38
Avatar van mvdrunenLid Hoi,

Ik wil graag in mijn .htaccess een regel die bezoekers een 401 error krijgen als ze een bestand (bijv. url.nl/docs/document.pdf) rechtstreeks via URL bezoeken. Maar tegelijkertijd moet een bestand wel op te vragen zijn door een link in mijn afgeschermde deel.

Kan iemand mij helpen?

Dankje 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 27/01/2011 22:43 (laatste wijziging 27/01/2011 22:44)
Avatar van vinTage Nieuw lid kan je dan niet gewoon met een htpasswd werken ?

Dus je directory beveilig je met htpasswd, en al wat erin staat is available voor 'authed' users.
Offline mvdrunen - 27/01/2011 22:45
Avatar van mvdrunen Lid Moeten mensen die een link gebruiken dan niet ook opnieuw hun gebruikersnaam en wachtwoord opgeven? want dat is namelijk niet de bedoeling. Dat komt een beetje onprofessioneel over... 
Offline Martijn2008 - 27/01/2011 22:48
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Dat gaat niet werken. Zet het PDF-bestand anders in je database of versleutel de bestandsnaam op het filesysteem met bijvoorbeeld een MD5 hash. Op die manier kunnen bezoekers van je website moeilijk de bestandsnaam raden.
Offline vinTage - 28/01/2011 00:07 (laatste wijziging 28/01/2011 00:10)
Avatar van vinTage Nieuw lid Eens iemand authed is, hoeft hij niet meer opnieuw in te loggen....ik opperde htpasswd omdat jij over htaccess begon en het niet in de 'php' cat plaatste (wat imo (ism htaccess) veel makelijker/mooier is))..

Wat dien pipo hierboven zegt "Dat gaat niet werken" moet je maar negeren, want htpasswd werkt wel (op apache, net zoals htaccess)
Bestanden IN je db zetten is sowieso gammel.

Offline nick5556 - 28/01/2011 08:41
Avatar van nick5556 PHP beginner Ik heb ook ooit zoiets gemaakt, maar je kan toch gewoon met PHP die PDF uitlezen en echoën, als ze dan de PDF file via de url opvragen geeft hij via de .htaccess een Forbidden.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.265s