login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tijd voor nieuwe nieuwsartikelen.

Offline Aar - 28/11/2010 13:02
Avatar van AarPHP interesse Hey,

Het valt mij op dat er al enkele maanden geen nieuwsartikelen meer zijn verschenen op de beginpagina van Sitemasters.be. is het niet een goed idee om weer eens wat nieuws te plaatsen.

Ook is de kop daar bovenaan: Nieuwsartikels, moet dit geen Artikelen zijn ;). Of is dit soms een Belgische spelling?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 28/11/2010 13:05
Avatar van Koen PHP expert Diegene dat de artikels voor zijn rekening nam is nu jammer genoeg druk bezig met ingenieurswetenschappen te studeren. En aangezien er amper antwoord kwam op onze "call" voor nieuwsposters is dat onderdeel een beetje aan het slabakken.

PS: artikels == artikelen, check je spellingregels 
Offline Aar - 28/11/2010 13:09 (laatste wijziging 28/11/2010 13:12)
Avatar van Aar PHP interesse
Koen schreef:
PS: artikels == artikelen, check je spellingregels 

Beiden mag volgens de 'vandale', maar de uitgang op '-en' wordt vaker gebruikt, en het bekt ook wat lekkerder ;)

Verder kan je op Tweakers.net een hoop ICT-nieuws vinden. Zoek daar eens op wat steekworden, zoals IE9, W3C, HTML5 en je hebt al wat leuke artikelen om te kunnen plaatsen (met inachtneming van auteursrecht ;) )

Ook zou een leuk idee kunnen zijn om rechts een kolom te maken met downloads, waarin de de nieuwste downloads in plaatst, onder verdeeld in Servers, en Clients.

Zo kan je bijv. de nieuwste PHP versie aanprijzen, en ook de nieuwste versie van NVU of Firebug bijv. Dat maakt de site weer wat aantrekkelijker.  
Offline Theeboris - 28/11/2010 13:20
Avatar van Theeboris Onbekend Misschien een nieuwsartikelen ofer de Windows activatie technologie.
Dat dat spyware is omdat ze gegevens over de bios naar microsoft sturen!
Offline Aar - 28/11/2010 13:38
Avatar van Aar PHP interesse
Theeboris schreef:
Misschien een nieuwsartikelen ofer de Windows activatie technologie.
Dat dat spyware is omdat ze gegevens over de bios naar microsoft sturen!

Wat een lariekoek zeg...
Alsof er in het BIOS persoonlijke gegevens zouden staan....

(en doe wat aan je taal)

Offline Filip - 28/11/2010 13:52
Avatar van Filip IRC guru @Aar: Als je van tweakers nieuwsartikelen overneemt dan dreigen ze je aan te klagen...

Volgens tweakers mag je hun site NIET als bron gebruiken omdat je dan 'hun artikels' steelt. Whatever the reason may be.. Zoizo loopt tweakers vaak achter met een dag of 2 
Offline Aar - 28/11/2010 14:01 (laatste wijziging 28/11/2010 14:50)
Avatar van Aar PHP interesse
Filip schreef:
@Aar: Als je van tweakers nieuwsartikelen overneemt dan dreigen ze je aan te klagen...

Volgens tweakers mag je hun site NIET als bron gebruiken omdat je dan 'hun artikels' steelt. Whatever the reason may be.. Zoizo loopt tweakers vaak achter met een dag of 2 


Lees eens wat verder terug:

Citaat:
(met inachtneming van auteursrecht ;) )

Dus overnemen mag, zolang het het herschrijft.

Citaat:
Volgens tweakers mag je hun site NIET als bron gebruiken omdat je dan 'hun artikels' steelt.

Je mag ze wel als bron vermelden. Zolang je je maar aan het auteursrecht houdt, en de artikelen herschrijft.
Offline Joost - 28/11/2010 22:54 (laatste wijziging 28/11/2010 22:55)
Avatar van Joost PHP expert Ik geloof dat sitemasters een tijdje geleden is teruggefloten door tweakers.net omdat ze artikelen posten, met bronvermelding Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht toch van wel..
Offline Aar - 29/11/2010 09:29 (laatste wijziging 29/11/2010 09:29)
Avatar van Aar PHP interesse Bronvermelding mag heus wel. Het gaat om het feit dat je de artikelen niet volledig 1 op 1 overneemt.

Ook is het toegestaan om de eerste 50 woorden te citeren en vervolgens naar de juiste bron te linken.
Offline Joost - 29/11/2010 11:01
Avatar van Joost PHP expert Tweakers Algemene voorwaarden (http://tweakers.net/voorwaarden):

Citaat:
10.3 Het Lid mag de op de Website opgenomen Content raadplegen en daarvan kopieën maken voor uitsluitend eigen persoonlijk gebruik, bijvoorbeeld door deze te printen of op te slaan. Elk ander gebruik van de Website of de Content, bijvoorbeeld het overnemen, reproduceren, distribueren of anderszins openbaar maken van (een deel van) de Website is niet toegestaan zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net en/of het betreffende Lid.


Offline Aar - 29/11/2010 11:02 (laatste wijziging 29/11/2010 11:11)
Avatar van Aar PHP interesse Ja, dus.... erg spannend ;)

Lees je uberhaupt wel wat ik al eerder in dit topic gezegd heb?
Ik heb een idee dat het niet echt helemaal tot je doordringt namelijk.....
Offline vinTage - 29/11/2010 11:54
Avatar van vinTage Nieuw lid
Aar schreef:
Ja, dus.... erg spannend ;)

Lees je uberhaupt wel wat ik al eerder in dit topic gezegd heb?
Ik heb een idee dat het niet echt helemaal tot je doordringt namelijk.....


Aar schreef:
Bronvermelding mag heus wel. Het gaat om het feit dat je de artikelen niet volledig 1 op 1 overneemt.

Ook is het toegestaan om de eerste 50 woorden te citeren en vervolgens naar de juiste bron te linken.

Joost schreef:
Elk ander gebruik van de Website of de Content, bijvoorbeeld het overnemen, reproduceren, distribueren of anderszins openbaar maken van (een deel van) de Website is niet toegestaan zonder
Offline Aar - 29/11/2010 12:19
Avatar van Aar PHP interesse Maar goed, dat zou feitelijk wel mogen, omdat het onder citaatrecht valt. Herschrijven is anders ook een optie lijkt me.
Offline Stijn - 29/11/2010 12:48
Avatar van Stijn PHP expert Tweakers is 90% hardware, elektronica en games. Het zou wel tof zijn om webdev artikels te lezen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s