login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Softwarelicenties

Offline MiST - 08/11/2010 13:18
Avatar van MiSTLid Eens een totaal andere vraag dan de doorsnee vraag. Ik werk momenteel aan een framework dat ik open-source wil uitgeven. Ik wil in elk bestand een licentie voorzien, maar ik heb eigenlijk geen idee wat zo de gangbare licenties zijn.

In de lessen over IP (intellectual property) hebben we het er wel even over gehad. Software is sowieso altijd gelicentieerd met copyright, dus auteursrecht.

Dat breidt ik momenteel uit met een Creative Commons License 3.0 Share Alike.

Ook heb ik de clausule toegevoegd uit de BSD, die zegt dat de software komt "AS IS" en ik dus niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor eventuele schade, door mijn software.

Nog suggesties?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 08/11/2010 14:36
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Je bent al vrij goed bezig als je al de CC licentie hebt met die uitbereiding.
Als je zeker wilt zijn laat je het beter nog even nalezen door een IP bedrijf, maar dat kost waarschijnlijk wel een pak.
Echt sluitend kan je een "gratis" opensource licentie nooit maken in de Belgische wetgeving. Het fork CMS (ook Belgisch) heeft hiervoor een soortgelijke licentie gemaakt. Misschien je oog even daarop laten rusten? (let op, ook licenties zijn copyrighted  )
Offline MiST - 08/11/2010 19:26
Avatar van MiST Lid aan dat laatste had ik nog niet gedacht, maar das natuurlijk ook wel waar 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s