login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mIRC Script help nodig

Offline Fightman - 12/09/2010 19:09
Avatar van FightmanLid hooi 

Ik heb de tutorial gelezen over mirc scripts maar ik heb nog een vraagje, ik zit op IRC in een channel op SwiftKit maar ik zoek een script dat als ik op SK +v of +h of +op,, dat mijn acc op mIRC dan /mode #channel +v/+h/+op $nick, doet maar ik zou niet weten hoe dat werkt en wat ik heb geprobeerd is tot nu toe nog niet gelukt. Zou iemand met wat meer verstand ervan dan dat ik heb mij alsjeblieft willen helpen ?

Groetjes 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 12/09/2010 21:25
Avatar van Koen PHP expert Op SK..?
Offline Kevin - 12/09/2010 22:50
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Met SK bedoelt hij de server swiftkit denk ik.

Fightman, je hebt in mIRC ergens een menutje voor je scripts in te plaatsen. Je zou daar zoiets moeten maken als volgt:


  1. on *:TEXT:*:#:{
  2. if ($1 == +v) { mode $chan +v $2 }
  3. }


En zo schrijf je zelf een aantal "if" voorwaarden bij.
Bij deze code is het je functie als volgt: +v nicknaam

Een voorwaarde is wel dat je operator (@) bent op dat kanaal 
Offline cyberninjah - 13/09/2010 09:36
Avatar van cyberninjah Lid @ ddReborn

Jou code zal weken op elk kanaal waar je inzit hou hier wel rekening mee
Offline Koen - 13/09/2010 11:37
Avatar van Koen PHP expert Als je je keuze wilt beperken tot één channel, dan doe je dit: on
  1. *:TEXT:*:#channelname: {

Om na te kijken of je wel operator rechten hebt kan je het volgende doen:
  1. if ($me isop $chan) {
Bedankt door: Fightman
Offline Kevin - 13/09/2010 15:28
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Koen heeft dit met de eerste code mooi aangevuld dan 

Koen, bij je 2e code, lijkt dit niet overbodig? Je kan de commando's toch niet uitvoeren als je geen operator status hebt op dat moment.
Jouw code hier lijkt me eerder voor mIRC bots van toepassing.

Groeten
Bedankt door: Fightman
Offline Fightman - 13/09/2010 16:40
Avatar van Fightman Lid Hallo 

Ik heb dit geprobeerd
on *:TEXT:*:#:{
if ($1 == +v) { mode $chan +v $2 }
}
maar toen kon iedereen zeg maar +v doen, ook geen mense met rank, ik heb op beide accounts 10+ access dus met access zit het goed maar ik heb eigelijk nog zo nodig dat als ik op Swiftkit met me account ''jan'' +v nick, type,, dat me mIRC acc ''piet'' dat doet, maar wel dat het alleen voor Jan werkt en niet voor alle andere mensen in die channel.. sorry dat het zo ingewikkeld is maar ik ben niet zo goed met dit haha bedankt voor de hulp alvast 
Offline Kevin - 13/09/2010 19:41
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Je kan ook al veel te weten komen met het "help" menu van mIRC. Het is voor mij al jaren geleden maar je kan normaal ook zoiets doen als:

on $me:TEXT:*:#:{
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.326s