login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum
Zoeken  Regels  Help
Categorieën > Overige

Android programmeren

Ultimatum – 05/09/2010 12:47
Zijn hier mensen die programmeren voor android telefoons? Ik ben nu begonnen en heb wat problemen. Ik wil graag eerst weten of hier mensen zijn met ervaring voordat ik vragen ga stellen terwijl niemand ervaring heeft.

Pagina:

17 antwoorden

Gesponsorde links
Daisycon - Verdien geld met uw website

ProjectWebdesign – 05/09/2010 12:56
Android is toch gewoon in Java programmeren?
Dus het zullen dan wel Java vragen zijn  

Ultimatum – 05/09/2010 13:11 (Laatst gewijzigd op 05/09/2010 13:14)
Ja het is Java maar mijn vragen gaan ook over structuur van applicatie en denkwijze van hoe ik het menu moet maken, dus niet zozeer over het programmeren zelf. Daarom heb ik het bij overig gezet.

Wijnand – 08/09/2010 14:48
Ik zelf ben ook bezig met het programmeren voor Android, maar nog niet zo lang bezig. Als ik iets meer tijd krijg op mijn werk, ga ik mij er echt meer in verdiepen. Ik heb nu vooral tutorials doorgelopen waaronder de duidelijke tutorial hoe je een soort van -note creater- kan maken (die kan misschien wat vragen verhelpen).

3 gasten (waaronder ik) zijn bezig om een community te maken (code) die specifiek over programmeren gaat en dan zal android-programming daar één onderdeel van zijn. Die willen we binnen 2 maanden online hebben. Daar kun je dus over 2 maanden ook je vragen stellen. Maar ik neem aan dat je eerder je vragen kwijt wilt, dan zou ik het wel gewoon hier op sitemasters doen. Er zijn vast wel meer mensen die bezig willen met android en anders sowieso mee willen denken met je.

Martijn – 08/09/2010 22:50
ik ben laatst begonnen aan code voor de iPhone maar dat is in objective-C, dus daar kom je ook niet verder meer.

Wijnand – 09/09/2010 11:03
Objective-C gaan we hier ook leren. Vooral de XCode is erg gaaf! Dat heeft Eclipse niet op zo'n manier en dat vind ik wel echt een grote misser voor android.

Koen – 09/09/2010 11:53
// Offtopic

Succes met die community, Wijnand. 

cx1213 – 09/09/2010 16:34
ik zou op een ander forum kijken, obj-c hier ook .
//offtopic
welke community?

Ultimatum – 13/09/2010 00:26
Beetje late reactie, maar was dit topic totaal vergeten. Wat ik wil is muziek speler maken, puur om te leren programmeren in Android. Maar hoe begin ik met het menu. Bijvoorbeeld: artiest > Robbie Williams > [ alle muziek ]. Moet ik per sub menu een nieuwe view aanmaken of kan ik dit allemaal in 1 class afvangen? Ik kan nergens duidelijk vinden hoe ik dit kan doen. Iemand die hier een tutorial voor heeft of me een opzetje kan geven?

Wijnand – 13/09/2010 10:31
Je kan het in 1 class afvangen, dat zou ik zelf doen. Ik zal vandaag eens zoeken of ik een goede tutorial hiervoor kan vinden.

Ultimatum – 13/09/2010 15:50
Dat leek mij inderdaad ook logischer, maar alle android 101 noob tutorials behandelen dit helemaal niet, of ik zoek op de verkeerde site .

Gesponsorde links

Pagina:

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten:

© 2002-2012 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: Vircon - Laadtijd: 0.021s