login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Android programmeren

Offline Ultimatum - 05/09/2010 12:47
Avatar van UltimatumPHP expert Zijn hier mensen die programmeren voor android telefoons? Ik ben nu begonnen en heb wat problemen. Ik wil graag eerst weten of hier mensen zijn met ervaring voordat ik vragen ga stellen terwijl niemand ervaring heeft.

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ProjectWebdesign - 05/09/2010 12:56
Avatar van ProjectWebdesign Lid Android is toch gewoon in Java programmeren?
Dus het zullen dan wel Java vragen zijn  
Offline Ultimatum - 05/09/2010 13:11 (laatste wijziging 05/09/2010 13:14)
Avatar van Ultimatum PHP expert Ja het is Java maar mijn vragen gaan ook over structuur van applicatie en denkwijze van hoe ik het menu moet maken, dus niet zozeer over het programmeren zelf. Daarom heb ik het bij overig gezet.
Offline Wijnand - 08/09/2010 14:48
Avatar van Wijnand Moderator Ik zelf ben ook bezig met het programmeren voor Android, maar nog niet zo lang bezig. Als ik iets meer tijd krijg op mijn werk, ga ik mij er echt meer in verdiepen. Ik heb nu vooral tutorials doorgelopen waaronder de duidelijke tutorial hoe je een soort van -note creater- kan maken (die kan misschien wat vragen verhelpen).

3 gasten (waaronder ik) zijn bezig om een community te maken (code) die specifiek over programmeren gaat en dan zal android-programming daar één onderdeel van zijn. Die willen we binnen 2 maanden online hebben. Daar kun je dus over 2 maanden ook je vragen stellen. Maar ik neem aan dat je eerder je vragen kwijt wilt, dan zou ik het wel gewoon hier op sitemasters doen. Er zijn vast wel meer mensen die bezig willen met android en anders sowieso mee willen denken met je.
Offline Martijn - 08/09/2010 22:50
Avatar van Martijn Crew PHP ik ben laatst begonnen aan code voor de iPhone maar dat is in objective-C, dus daar kom je ook niet verder meer.
Offline Wijnand - 09/09/2010 11:03
Avatar van Wijnand Moderator Objective-C gaan we hier ook leren. Vooral de XCode is erg gaaf! Dat heeft Eclipse niet op zo'n manier en dat vind ik wel echt een grote misser voor android.
Offline Koen - 09/09/2010 11:53
Avatar van Koen PHP expert // Offtopic

Succes met die community, Wijnand. 
Offline cx1213 - 09/09/2010 16:34
Avatar van cx1213 Lid ik zou op een ander forum kijken, obj-c hier ook .
//offtopic
welke community?
Offline Ultimatum - 13/09/2010 00:26
Avatar van Ultimatum PHP expert Beetje late reactie, maar was dit topic totaal vergeten. Wat ik wil is muziek speler maken, puur om te leren programmeren in Android. Maar hoe begin ik met het menu. Bijvoorbeeld: artiest > Robbie Williams > [ alle muziek ]. Moet ik per sub menu een nieuwe view aanmaken of kan ik dit allemaal in 1 class afvangen? Ik kan nergens duidelijk vinden hoe ik dit kan doen. Iemand die hier een tutorial voor heeft of me een opzetje kan geven?
Offline Wijnand - 13/09/2010 10:31
Avatar van Wijnand Moderator Je kan het in 1 class afvangen, dat zou ik zelf doen. Ik zal vandaag eens zoeken of ik een goede tutorial hiervoor kan vinden.
Offline Ultimatum - 13/09/2010 15:50
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat leek mij inderdaad ook logischer, maar alle android 101 noob tutorials behandelen dit helemaal niet, of ik zoek op de verkeerde site .
Offline Wijnand - 13/09/2010 16:02
Avatar van Wijnand Moderator http://develope...tasks.html

Hier staat iets over 'new screen'. Ik heb het voorbeeld niet bekeken noch getest.

En deze ziet er nog beter uit: http://developerlife.com/tutorials/?p=302

Ik hoop dat je hier in ieder geval iets verder mee komt. Het komt er op neer dat je 2 'activities' (schermen) moet hebben, maar die kun je vast wel versturen via één class.
Offline Ultimatum - 13/09/2010 16:39
Avatar van Ultimatum PHP expert Bedankt, zal er even naar kijken. Wat ik echter niet zie en wat ook een probleem is hoe ga ik meerdere items doen? Ik heb bijvoorbeeld de opties: Artist, all songs, albums etc.., elke optie moet iets anders doen, moet ik dan een switch in de onClick maken? Kan nergens vinden heo dit handig kan.
Offline Wijnand - 13/09/2010 16:48
Avatar van Wijnand Moderator http://www.warr...activities/

Deze is er ook één. Hierbij zie je echt hoe je 2 schermen kunt hebben.

Een uitgebreidere versie (heb ik nog niet doorgelezen): http://www.warr...iewflipper/

Dit zal je iets verder helpen.
Offline Ultimatum - 13/09/2010 19:09 (laatste wijziging 17/09/2010 12:02)
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik kom er niet echt uit, iemand die me een opzetje kan geven? Wat ik probeer is om eerst de opties All songs, artists, albums te zien en als je dan bijvoorbeeld op artist klikt krijg je alle artiesten te zien, daarna de albums van de gekozen artiest, en daarna weer de nummer in dat album.

Probeer dit nu al 2 weken voor elkaar te krijgen. Dus als iemand een voorbeeld voor zoiets heeft of een tutorial dat lijkt op wat ik wil dan zou ik daar dankbaar voor zijn want kan geen enkele tutorial of open source applicatie vinden die het menu op deze manier doet.

Niemand, die ervaring met dit heeft of een tutorial weet waarin dit word uitgelegd?
Offline Wijnand - 17/09/2010 16:56
Avatar van Wijnand Moderator Op dit moment kan ik je niet verder helpen ben ik bang. Ik moet mijzelf er eerst zelf meer in verdiepen.
Offline MarcovdBrink - 07/10/2011 16:50
Avatar van MarcovdBrink Lid Het is al een wat oudere thread maar toch maar een antwoord voor nieuwe bezoekers van dit forum met dezelfde vraag.

Je kunt makkelijk apps programmeren voor android met Eclipse en android SDK.

Voor een stap voor stap cursus in android programmeren kijk hier eens:

http://Http://www.brink-soft.nl/Android

Dit is mijn eigen website waar je in het Nederlands kunt leren programmeren m.b.v. eclipse en Android SDK

Er staan handleidingen op en video lessen.

Veel succes iedereen.
Offline Pieter - 11/10/2011 19:15
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
@Tony, wat je net deed was zo dom. Heb zopas je sites bij WOT aangegeven voor forum/comment form spamming. Je maakt je site belachelijk... Neen, wat je doet werkt niet. Het werkt tegen je.
Bedankt door: Abbas
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s