login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mercury Mail, hoe werkt dat? (Opgelost)

Offline dmbekker - 12/08/2010 13:31
Avatar van dmbekkerLid Hoi,

Ik ben bezig om een xampp servertje op te zetten alles is me gelukt behalve Mercury Mail. Als ik Mercury al opstart om het proberen te configureren snap ik al niet meer wat ik moet kiezen. Ik heb natuurlijk al gegoogeld maar vond een handleiding over een buitenboordmotor  xD

Weten julie hoe je dus een smtp server configureerd in mercury mail zodat ik in php mailtjes via smtp kan sturen en ook via outlook express kan ontvangen (en natuurlijk ook verzenden)

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 12/08/2010 13:43
Avatar van vinTage Nieuw lid je hebt geen mail server nodig om te kunnen mailen, je kan in php.ini gewoon de settings van je ISP invoeren.
Zoek in je php.ini naar deze settings en pas ze aan naar jouw goeddunken, daarna server reboten en je kan je mail() uittesten.

  1. [mail function]
  2. ; For Win32 only.
  3. SMTP = uit.telenet.be
  4. smtp_port = 25
  5.  
  6. ; For Win32 only.
  7. sendmail_from = blaat@telenet.be


Dit voorbeeld komt uit mijn php.ini en ik heb dus telenet als ISP.
Bedankt door: dmbekker
Offline dmbekker - 12/08/2010 14:34 (laatste wijziging 12/08/2010 14:36)
Avatar van dmbekker Lid oke

edit

maar wat moet ik dan hier invullen? waar bij jou blaat@tlnet staat wat moet daar bij mij ik heb geen e-mail bij de provider wat moet daar dus staan?
Offline vinTage - 12/08/2010 15:10
Avatar van vinTage Nieuw lid je email van jouw isp, geen idee welke jij hebt, maar je kan ook gmail gebruiken etc, moet je ff opzoeken welke settings dat zijn.
Bedankt door: dmbekker
Offline dmbekker - 12/08/2010 17:53
Avatar van dmbekker Lid ok dus als ik bijvoorbeeld gmail gebruik dan voor ik bij smtp de smtp van g-mail in en bij
sendmail_from mijn gmail adres?
Offline TotempaaltJ - 12/08/2010 17:59
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Jap. Zo werkt het 
Bedankt door: dmbekker
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s