login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afbeeldingen cachen

Offline shamrock - 06/08/2010 14:37 (laatste wijziging 06/08/2010 14:39)
Avatar van shamrockLid Hallo,

Ik gebruik in een tabel kleine afbeeldingen als border met hierbij een mouseover.

Normaal image: http://www.sham...vak/rb.jpg
Image mousover: http://www.sham...b_over.jpg


Het zijn hele kleine afbeeldingen van 15x15 pixels.

Toch zie ik dat de afbeeldingkjes steeds opniew geladen worden.

Zie dit voorbeeld: Voorbeeld

Als je over de producten gaat zie je telkens dat hij wat trager de afbeeldingen laad

Kan ik ergens aangeven dat alle afbeeldingen gecached worden? (dacht dat dit automatisch gebeurde).
Dus niet in IE of Chrome zelf maar via de site.. dat dat dus bij iedereen gecached wordt

Vriendelijk bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 06/08/2010 17:51
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt via .htacces de experation date aanpassen, maar dat vereist de bezoeker nogsteeds de afbeeldingen te laden. En zodra het eenmaal geladen is, werkt t bij mij trouwens prima.

Dan kun je beter zoeken naar een goede preloader
Offline shamrock - 06/08/2010 17:57
Avatar van shamrock Lid ja het gaat zich niet om het preloaden (het zijn maar kleine afbeeldingen), maar bij mij laad hij ze (inderdaad maar soms) steeds opnieuw
Offline lemoinet - 06/08/2010 18:54 (laatste wijziging 06/08/2010 18:55)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde ik gebruik dit in m'n htaccess.

  1. <FilesMatch "\.(ico|jpg|jpeg|png|gif)$">
  2. Header set Cache-Control "public"
  3. Header set Expires "now plus 365 days"
  4. Header unset Last-Modified
  5. </FilesMatch>


je kan ook werken met CSS Sprites.
Offline valles10 - 06/08/2010 21:38
Avatar van valles10 HTML interesse wat je ook kan doen om de tweede afbeelding niet te moeten laten is door de normal en de hover in 1 file te zetten, en in plaats van te veranderen van afbeelding, de afbeelding gewoon paddingen naar onder. in dit geval padding-top: 15px; want in je menu is het ook niet zo mooi als je hover plaatje pas later komt...
Offline shamrock - 07/08/2010 09:21
Avatar van shamrock Lid dat laatste is inderdaad misschien nog niet zo'n slecht idee...

ik ga eens kijken wat ik ermee kan


@lemoinet,

Wat doet deze code? Zorgt dat ervoor dat alle afbeeldingen eigenlijk 365 dagen gecached blijven?
Offline valles10 - 07/08/2010 09:58 (laatste wijziging 07/08/2010 10:02)
Avatar van valles10 HTML interesse
shamrock schreef:
dat laatste is inderdaad misschien nog niet zo'n slecht idee...

ik ga eens kijken wat ik ermee kan


@lemoinet,

Wat doet deze code? Zorgt dat ervoor dat alle afbeeldingen eigenlijk 365 dagen gecached blijven?

dnet zoals je zegt...'Zorgt dat ervoor dat alle afbeeldingen eigenlijk 365 dagen gecached blijven'

Maar als ik morgen ff men browser op kuis voor urls te verwijderen enz (gwn browser clean up) of als ik gewoon ctrl+f5 doe, dan moet die toch die afbeeldingen herladen...

nu, ik gebruik op mijn site (www.dutchlyrics.be) een heel simpele zelf gemaakte javascript loader. Zolang mijn site gelijk wat aan het laden is zie je het woord laden, en een balkje dat aan het laden is(je moet anders maar is kijken) als die klaar is, toont die mijn inhoud. Als je dat gebruikt + die andere methode van image + hover image in 1 image en dan met padding iets doen, dan is je probleem in mijn ogen opgelost...

Als je 'm wil, post ik hem voor public wel hier op sitemasters =)
Offline shamrock - 07/08/2010 10:06
Avatar van shamrock Lid ok, de code lijkt me wel mooi...

Als je wil mag je die posten

Bedankt alvast
Offline valles10 - 07/08/2010 10:43
Avatar van valles10 HTML interesse
shamrock schreef:
ok, de code lijkt me wel mooi...

Als je wil mag je die posten

Bedankt alvast

http://www.site..._in_jQuery
ik weet niet of je het al kan zien, het moet nog gekeurd worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s