login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Legaalheid torrent

Offline Yourgamecrew - 01/08/2010 22:24
Avatar van YourgamecrewLid Hallo,
Ik had een vraagje: is het legaal om te verwijzen naar een torrent; dus een link naar bijv. TPB??? Niet naar een .torrent bestand want dat ik wel illegaal.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 01/08/2010 22:26
Avatar van valles10 HTML interesse jup, dat mag. Alleen in nederland is tpb nietmeer beschikbaar dacht ik 
Offline Filip - 01/08/2010 22:29
Avatar van Filip IRC guru In theorie mag het, maar in praktijk kan je ook aangesproken worden omdat je aanzet tot illegaal downloaden van iets.
Offline CDNC - 01/08/2010 23:16
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Er is niets illegaal aan een .torrent bestand. Het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat de bestanden in de torrent niet zo geheel legaal zijn . Maar aan een torrent bestand zelf is niets illegaal.

Verwijzen naar een torrent illegaal? Nee. Alhoewel dat eigenlijk afhankelijk is van de inhoud ervan.
Offline kiwi - 02/08/2010 00:59
Avatar van kiwi Nieuw lid nog even informatie over torrents:

Het downloaden van films, software of muziek is NIET illegaal. Het installeren van gelicenseerde software en het aanbieden van auteursrechtelijk beschermde bestanden is wel illegaal.

uploaden daarintegen is wel illigaal, want dan verdeel je het, en dat mag weer niet. 
Offline Martijn - 02/08/2010 12:01
Avatar van Martijn Crew PHP het downloaden is ook illigaal. Het is namelijk niet toegestaan om bescherm materiaal te kopieren (waar ook de downloader mee bezig is) zonder dat je het origineel hebt (een echte cd kopieren zodat je echte kan worden bewaard zonder krassen) mag dus wel
Offline cx1213 - 02/08/2010 20:43
Avatar van cx1213 Lid tpb is gewoon beschikbaar hier BREIN heeft namelijk de rechtzaak tegen de providers verloren waardoor zij het niet hoeven te blokkeren en de overheid is te lui voor dat soort zaken en ze kunnen het niet.
in nl mag downloaden gewoon nog zolang het voor prive gebruik is.
Offline Theeboris - 03/08/2010 12:56
Avatar van Theeboris Onbekend
cx1213 schreef:
tpb is gewoon beschikbaar hier BREIN heeft namelijk de rechtzaak tegen de providers verloren waardoor zij het niet hoeven te blokkeren en de overheid is te lui voor dat soort zaken en ze kunnen het niet.
in nl mag downloaden gewoon nog zolang het voor prive gebruik is.

Software downloaden is toch wel iligaal.'
aleen muziek e nfilms niet
Offline valles10 - 03/08/2010 21:12
Avatar van valles10 HTML interesse
Theeboris schreef:
[..quote..]
Software downloaden is toch wel iligaal.'
aleen muziek e nfilms niet

daar is niets illegaals aan...
als je dreamweaver full download op torrent, download je toch eigenlijk gwn de trial versie die adobe zelf aanbied toch gwn... en ja de crack zit er wel bij maar daarom hoef je hem niet te gebruiken (wat wij natuurlijk wel doen )
Bedankt door: Theeboris
Offline MiST - 03/08/2010 21:16
Avatar van MiST Lid
kiwi schreef:
Het downloaden van films, software of muziek is NIET illegaal. Het installeren van gelicenseerde software en het aanbieden van auteursrechtelijk beschermde bestanden is wel illegaal.


Toch even iets proberen recht te zetten (voor zover mijn kennis over het auteursrecht). Het downloaden van muziek is in een zekere zin (als 'thuiskopie') NIET illegaal (of laat ons zeggen: er zijn al rechtzaken geweest waarbij de advocaat de rechter dit heeft kunnen doen besluiten).

Voor films bestaat deze regel niet (voor zover ik weet). Het downloaden van een film is dus WEL illegaal.

Het downloaden en zeker installeren van software is OOK illegaal.

Anyhow, de wetgeving rond het auteursrecht is nogal vaag en voor meerdere interpretaties vatbaar is me ooit verteld. Daarom dat er meestal 'ne plezanten draai' aan te geven is.

Als je helemaal juist in je schoenen wil staan, denk ik dat je beter een jurist raadpleegt... Ik denk dat de meesten onder ons hier meer verbonden zijn met computerberoepen dan met juridische disciplines. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.364s