login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fysiek geheugen vol (Opgelost)

Offline ProjectWebdesign - 29/07/2010 00:28
Avatar van ProjectWebdesignLid De laatste tijd ben ik allemaal wat software en filmpjes aan het downloaden van het internet, gewoon via de browser. En als ik bijv. 10 GB aan het downloaden ben, slipt op een gegeven moment mijn Fysiek Geheugen vol. En krijg ik niks meer gedaan met me PC, alleen door de stroom er af te halen en te restarten kan ik weer iets doen.

Ik gebruik Windows 7 (64 bit) en 4GB RAM.

Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?

Bedankt

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NTS64 - 29/07/2010 00:39
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Weet je zeker dat je browser dit geheugen inneemt en niet bijvoorbeeld malware?
Controleer dat eens in je taakbeheer(ctrl+shift+esc) > tabblad processen, daar de kolom met "geheugen(privéwerkset)".
Offline ProjectWebdesign - 29/07/2010 00:51 (laatste wijziging 29/07/2010 00:52)
Avatar van ProjectWebdesign Lid Hier heb ik gekeken. Daar staat helemaal niks qua processen die veel verbruiken. Dat is het gekke hiervan.
Verder als ik iets wil openen (bijv. windows verkenner) krijg ik de melding dat er onvoldoende geheugen beschikbaar is.

Ook kan in het taakbeheer het tabje Services niet zien, die blijft om een of andere reden dan hangen.
De overige tabjes werken wel en bij Prestaties gaf die het volgende over het Fysiek geheugen:
Totaal: 4094
In cache: 202
Beschikbaar: 202
Vrij: 7


En ik heb het download ook al eens stil gezet en gewacht, maar het Fysiek geheugen wil dan niet meer dalen  
Offline valles10 - 29/07/2010 09:17
Avatar van valles10 HTML interesse proficiat, U heeft een virus. Het kan bijna niet anders! ik raad je aan zo snel mogelijk je bestanden te backuppen voor je die verliest(als je dat nog niet gedaan hebt).
Offline gnotrgnotr - 29/07/2010 10:53
Avatar van gnotrgnotr Nieuw lid onder win7 heb je dat niet
Offline ProjectWebdesign - 29/07/2010 10:56 (laatste wijziging 29/07/2010 10:57)
Avatar van ProjectWebdesign Lid Het lijkt me sterk hoor. Heb er nooit last van, alleen als ik hele grote bestanden ga downloaden via de browser.
Offline Martijn - 29/07/2010 11:02
Avatar van Martijn Crew PHP
valles10 schreef:
proficiat, U heeft een virus. Het kan bijna niet anders! ik raad je aan zo snel mogelijk je bestanden te backuppen voor je die verliest(als je dat nog niet gedaan hebt).


beetje een makkelijke conclusie vindt je niet? Je kent verder niets, alleen dat van het geheugen, om dan nou gelijk virus te gaan zeggen =/

@ProJ Kun je bij dat tabblad als je je computer opnieuw heb opgestart? En just for the fun of it kun je ff een diepgaande scan door je pc halen. Er zijn ook programma's om je geheugen te flushen. Uiteraard geen oplossing op je probleem, maar dat maakt je pc mogelijk wat fijner in gebruik tijdens de zoektocht
Offline ProjectWebdesign - 29/07/2010 11:13
Avatar van ProjectWebdesign Lid Ik kan inderdaad gewoon in dat tabje komen naar restart.
Verder heb ik gisteren al een scan gedaan met Eset Smart Security. Daar kwam niks uit.
Offline valles10 - 29/07/2010 11:53
Avatar van valles10 HTML interesse hoe dan ook backup je bestanden toch maar eens (a)
Offline ProjectWebdesign - 29/07/2010 13:24
Avatar van ProjectWebdesign Lid Ja en dan? Dan heb ik een backup.
Maar het is niet eens een virus. Al meerdere keren gescand.
Zover was ik ook al wel om daar aan te denken.

Het is puur als ik echt grote bestanden download in de browser. Als ik download gaat me browser ook echt langzaam werken. We praten hier trouwens over 3-5 GB per bestand.
Offline Martijn - 29/07/2010 13:42
Avatar van Martijn Crew PHP firefox? Zo nee ga es downloaden dan zo nee, misschien ff checken voor updates en anders t forum checken
Bedankt door: ProjectWebdesign
Offline ProjectWebdesign - 29/07/2010 13:47
Avatar van ProjectWebdesign Lid Ja ik gebruikte eerst inderdaad Firefox + DownloadThemAll (add-on).
Maar omdat me browser dan langzaam ging werken heb ik een programma gedownload waarmee ik kan downloaden (Free Download Manager).
Hiermee kan ik makkelijk de bestanden buiten me browser om downloaden.

Maar ik denk dat ik het probleem heb opgelost.
Er waren settings, net zoals in Firefox mbt. max aantal connecties, max aantal connecties per server en max aantal downloads tegelijk.
Deze had ik heel hoog gezet en misschien dat het daarom een beetje teveel werd 
Deze instellingen heb ik weer terug gezet naar originele en tot nu toe nergens last van.
Offline valles10 - 29/07/2010 13:50 (laatste wijziging 29/07/2010 13:50)
Avatar van valles10 HTML interesse als je ff gebruikt, heb je ooit is geprutst met die max server packets enz van die dingen? ik had het ooit is aangepast en zeer hoog gezet omdat mijn internet altijd traag was, doen deed mijn pc ook raar. Ik ben toen naar chrome overgeschakeld, miss moet jij ook naar google chrome (a)?

EDIT: nvm je probleem is opgelost
Offline ProjectWebdesign - 29/07/2010 13:52
Avatar van ProjectWebdesign Lid Nee ik blijf Firefox gebruiken, omdat ik dat nodig heb als webdesigner.
Heb verschillende add-ons die ik actief gebruik. (FireBug, FirePHP, Webdeveloper Toolbar, etc.)

Verder heb ik nooit in de config gezeten, maar al me downloads zullen nu via dat externe programma gaan. Ook beter ook, want ik kan me pc gewoon afsluiten en later verder gaan met downloaden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s