login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CK Finder geeft foutmelding (Opgelost)

Offline WouterPSV - 04/07/2010 23:24 (laatste wijziging 04/07/2010 23:41)
Avatar van WouterPSVLid Mensen,

Ik heb CK Finder eindelijk zover dat als ik op bladeren klik een popup komt waar normaal foto's in zouden moeten komen.

Echter krijgt ik de melding:

Het uploaden van een bestand is momenteel niet mogelijk. Contacteer de beheerder en controleer het CKFinder configuratiebestand.

Ik heb google al afgezocht, maar een echte oplossing kan ik niet vinden. In het configuratiebestand ook al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Tevens ook de documentatie van CK doorgezocht.

Hopelijk wederom hier de gouden tip/oplossing

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 11:52
Avatar van ProjectWebdesign Lid In de config file moet je ook het path defineren. Heb je dit gedaan?
Ook kan je eens kijken naar de chmod van die desbetreffende map, want het kan zijn dat CKFinder geen rechten heeft om een bestand te uploaden door die chmod.
Offline WouterPSV - 05/07/2010 12:34
Avatar van WouterPSV Lid Jah heb het path gedefinieerd, en ook de schrijf rechten zijn goed. Heb namelijk nog local alles staan.
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 12:41
Avatar van ProjectWebdesign Lid Zou je de inhoud van de config file eens op plaatscode.be kunnen zetten met als highlight php?
Dan kunnen we daar even naar kijken.
Offline WouterPSV - 05/07/2010 12:46
Avatar van WouterPSV Lid Dit is hem zoals ik hem nu heb.

Ik heb een map CMS map structuur:

- CMS
-- Bestanden Map waar ik graag de plaatje in wil hebben.

-- CKEditor // Bestanden voor ck editor
---- CKFinder // bestanden voor ck finder

-- overigemappen

Plaatscode: 139690
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 13:05
Avatar van ProjectWebdesign Lid Ik denk dat je $baseUrl niet goed is.
Probeer eens een absoluut path te gebruiken.
Offline WouterPSV - 05/07/2010 13:13
Avatar van WouterPSV Lid $baseUrl = 'C:/xampp/htdocs/cms/bestanden/';

heb ik er van gemaakt, maar pakt hem nog niet
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 13:16
Avatar van ProjectWebdesign Lid Misschien kan je dit even doornemen http://docs.cks...stallation
Hier staat ook uitleg over de rechten, want ik denk dat het een rechten probleem is.
Offline WouterPSV - 05/07/2010 13:17
Avatar van WouterPSV Lid jah rechten waarop bedoel je dan ??? dat ik er voor moet betalen of rechten op de directory?
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 13:22
Avatar van ProjectWebdesign Lid De rechten op de directory.
Offline WouterPSV - 05/07/2010 13:24
Avatar van WouterPSV Lid Alles wat er staat heb ik op volledige rechten gegeven.... tenzij ik nog een gebruiker moet toevoegen :S maar denk het niet.
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 13:25
Avatar van ProjectWebdesign Lid Anders zou je eens bij de eigenschappen van de map je huidige user volledige beheer rechten moeten geven.
Offline WouterPSV - 05/07/2010 13:52 (laatste wijziging 05/07/2010 14:03)
Avatar van WouterPSV Lid het account waar ik op zit mag alles doen en heeft overal alle rechten.
Zal hem eens online zetten kijken wat er gebeurd.

EDIT

Dan blijf ik de foutmelding krijgen en heb hem wel chmod 777 gegeven.

CMS
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 14:10
Avatar van ProjectWebdesign Lid Kijk eens of het script zelf ook wel een goede chmod heeft.
Offline WouterPSV - 05/07/2010 14:14
Avatar van WouterPSV Lid Welke bestanden bedoel je daar mee ??? alleen die pop up ? ckfinder.html ? of nog meer?
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 14:18
Avatar van ProjectWebdesign Lid Probeer eens zelf in jou images map een map images aan te maken met chmod 777.
Want CKFinder wil een map images aanmaken in het door jou aangegeven path.
Bedankt door: WouterPSV
Offline WouterPSV - 05/07/2010 14:28
Avatar van WouterPSV Lid Nope blijkt ook niet te functioneren. Echt vreemd dat niemand ooit dit probleem heeft gehad :S
Offline ProjectWebdesign - 05/07/2010 14:30
Avatar van ProjectWebdesign Lid Wat is de chmod van al de bestanden van CKFinder zelf?
Maak die eens 755.
De enigste 2 problemen die ik me kan bedenken is dat het path niet goed is. Of dat er iets fout is met de rechten van de bestanden/mappen.
Offline WouterPSV - 05/07/2010 14:35 (laatste wijziging 05/07/2010 16:19)
Avatar van WouterPSV Lid dat is die normaal al..
Ik kan me ook niets anders bedenken :S

--EDit --

Nog even met Rick door gepraat, maar komen er niet uit. Misschien kan iemand wat zien in mijn bestanden.

Zo is het zoals ik het momenteel heb. Zou graag willen dat de plaatjes etc. in de map bestanden komen.

Huidige configuratie : editor

-- Edit 2 --

In de config file heb ik return false op true gezet. regel 33
Offline rauzer - 05/08/2011 23:48
Avatar van rauzer Lid Inderdaad een onduidelijke installatie handleiding om de haren van uit je hoofd te trekken. Mijn installatie staat in /ckfinder. Er is een config bestand voor php4 en php5. In gebruik zelf PHP5 en het bestand is dan hier te vinden:

/ckfinder/core/connector/php/php5/Core/Config.php.

Op regel 322 vind je de functie getIsEnabled(). Hij retourneert $this->_isEnabled, dat gedefinieerd is op regel 55 en die staat op FALSE:

...
private $_isEnabled = false;
...

Nadat ik deze op TRUE had gezet kon ik bladeren op de server. De directory waarin de uploads worden geplaatst worden bepaald door baseUrl in ckfinder/config.php; dit was bij mij /upl. Kennelijk omdat meerdere filetypes worden ondersteund, maakt CKFinder zelf een map images aan, zodat alle uploads in /upl/images komen te staan.

Misschien heeft iemand hier ooit nog wat aan.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s