login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Domeinnaam wijzigen

Offline junior - 22/05/2010 22:38
Avatar van juniorLid Hallo,

Enkele maanden heb ik van iemand zijn webruimte gekregen omdat hij deze niet meer gebruikte. Nu had ik graag het domeinnaam gewijzigd.

Dus mijn vraag:
Kan een domein gewijzigd worden? Of zal ik sowieso een nieuwe moeten bestellen


Laat ik er meteen bijzeggen dat ik weinig ken van domeinnamen e.d.
Mijn kennis beperkt zich voorlopig tot code schrijven en uploaden 


Groeten,
Jarne

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pakito - 22/05/2010 22:42
Avatar van Pakito Nieuw lid Waarschijnlijk moet je er 1 bestellen, dit kan op transip.nl.

Ik weet niet of je dan de Nameservers kunt veranderen, je zou ook bij de webhoster kunnen informeren:)

Groeten.
Offline Koen - 22/05/2010 23:18
Avatar van Koen PHP expert Domeinnamen moeten worden geregistreerd per jaar (sommige per twee jaar of anders). Het is niet mogelijk om zo maar even je domeinnaam te veranderen; je zal dus wel degelijk een nieuwe moeten aanschaffen.

Vergeet ook niet dat wanneer je een domeinnaam aanschaft, je eventueel ook nameservers zal moeten instellen. Deze zorgen ervoor dat de domeinnaam wordt geforward naar het juiste IP-adres (dat van de server waarop je webhosting staat). Wanneer je een domeinnaam bestelt bij hetzelfde bedrijf als waar je webhosting staat wordt dit normaal gezien automatisch geregeld. Gebeurt dit via een ander medium dan moet je even informeren bij je webhost welke nameservers er ingesteld dienen te worden.

@Pakito: Nameservers kan je normaal gezien altijd veranderen, hoewel dit voor sommige tld's kleine bijdrage vereist.

[ad]Je kan via mij ook altijd een domeintje bestellen [/ad]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s