login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Websites ontwikkelen in bijberoep

Offline Christophe14 - 26/04/2010 19:07 (laatste wijziging 26/04/2010 19:09)
Avatar van Christophe14Nieuw lid Ik zou graag van mijn hobby mijn 'bijberoep' maken en aangezien ik sinds kort een job heb, is dit nu mogelijk. Ik heb het over websites ontwikkelen en onderhouden (in dit geval over tennis, maar dat maakt niet uit). Ik zie het wel nog steeds als een hobby en het is niet mijn bedoeling hier bakken geld mee te gaan verdienen, het is mij meer om de contacten te doen en zou het dan ook graag legaal houden. 

Nu, welke stappen moet ik hiervoor ondernemen en wat gaat mij dat concreet kosten? Ik hoorde dat de big boss van Sitemasters onlangs deze stappen heeft genomen, dus zou het fijn zijn mocht hij (of iemand anders die in hetzelfde geval is) mij wat - uitgebreide - info kunnen verschaffen.

Naast het feit dat ik werk heb, ben ik Belg en kan ik een getuigschrift 'Bedrijfsbeheer' voorleggen, dus aan die punten voldoe ik al.

Alvast bedankt!

Edit: Ik heb een vijftal mensen die voor mij 'werken' en dat op vrijwillige basis, 'k weet niet of dat wat uitmaakt?

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Martijn - 26/04/2010 19:15 (laatste wijziging 26/04/2010 19:16)
Avatar van Martijn Crew PHP In Nederland is het zo dat als je minder dan 1300 euro omzetbelasting moet betalen, de belastingdienst je niet de moeite waarde vind. Dan kun je een btw nummer aanvragen en omzetbelasting ophef aanvragen.

Maar als je heel af en toe voor een redelijk laag bedrag een website maakt, is t niet echt de moeite om btwnummer te gaan aanvragen, tenzij je facturen wilt gaan schrijven naar bedrijven

edit: Over je 5tal mensen, als ik een volledige website moet maken, laar ik mijn vriendin (dus ik dit geval 1 ander persoon) dat maken, maar dat reken ik gewoon onder 1 bedrag, en dan zorg ik dat t geld bij haar aankomt. Als ze echter alle5 tegelijk aan iets werken, dan zijn het gewoon werknemers en dat gaat wel een hoop uitmaken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s