login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Modellering potentiele gebruikers

Offline MiST - 14/04/2010 17:10
Avatar van MiSTLid Hello Iedereen

Ik heb een idee in mijn hoofd voor een website met een sociaal aspect. Over de details kan ik nog niet ingaan, maar ik lig al een tijdje mijn hoofd te breken op een probleem.

Het zit namelijk zo dat mensen moeten registreren op de website vooraleer ze er gebruik van kunnen maken. Eens dat gebeurd is, kunnen ze interageren met zowel geregistreerde gebruikers als niet-geregistreerde gebruikers (in de zin dat als een geregistreerde gebruiker dingen kan opslaan over een niet-lid).

Wanneer dit niet-lid dan toch besluit om zich te registreren, kan de informatie die al over hem/haar bestaat automatisch aan zijn/haar profiel toegevoegd worden, zonder dat eerst alles moet gewist worden in de database en daarna weer ingevoegd moet worden.

Vraag is nu of er mensen zijn die een briljante oplossing voor dit probleem hebben 

Brainstormen kan ook al goed zijn.

Mijn huidige theorie vertrekt met 2 tabellen: User en Person. Hierbij kan 1 User voorgesteld worden door meerdere Personen (door anderen voordien aangemaakt bijvoorbeeld). Een persoon kan uiteraard hoogstens bij 1 User horen.

Wanneer dan de User gemaakt kan worden, moet er maar een link gelegd worden tussen User en Person en dan ben je vertrokken...

Nog opmerkingen? Verbeteringen?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline larssy1 - 14/04/2010 17:44
Avatar van larssy1 MySQL beginner Lijkt mij een aardig goed idee om IP's hiervoor te gebruiken.

Indien de persoon geen proxy gebruikt, en ook geen computer bij iemand anders thuis.
Anders weet ik 't zo snel niet..

Mensen kunnen uiteraard een andere username gebruiken, omdat die niet account gebonden zijn op dat moment.
Offline TotempaaltJ - 14/04/2010 17:47
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Een likeliness check op combinatie van gebruikersnaam, email adres, ip adres, evt naam en andere persoonlijke gegevens. 
Offline MiST - 14/04/2010 18:22
Avatar van MiST Lid
TotempaaltJ schreef:
Een likeliness check op combinatie van gebruikersnaam, email adres, ip adres, evt naam en andere persoonlijke gegevens. 


Dat was ook waar ik aan dacht. gebruikers die een persoon aanmaken, krijgen dan een vraag als in "Is dit Persoon X?". Als dan Ja geklikt wordt, wordt het verbonden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s