login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

seo links (Opgelost)

Offline PNiels - 13/04/2010 01:34 (laatste wijziging 13/04/2010 01:34)
Avatar van PNielsLid Hallo,

Ik zit met een vraag, ik wil de volgende pagina's veranderen:

domein.be/pagina.php?id=1 -> domein.be/pagina/Naam
Nu is het me al gelukt om dit te veranderen naar pagina/1.
Ik heb altijd geleerd dat het beter is om id's in gets weer te geven en dan gewoon door een query alle andere informatie op te halen. Nu weet ik niet of het mogelijk is door die id de naam op te halen zodat ik die in mijn htaccess kan zetten.

RewriteRule ^pagina/(.*) pagina.php?id=$1

mvg

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ZG1988 - 13/04/2010 10:43
Avatar van ZG1988 Gouden medaille

überleet
- wat je moet vermijden is die "pagina", voor niets nodig.

domein.be/Naam is betere SEO dan domein.be/pagina/Naam

- met URL Rewriting kan je geen data opvragen ofzo, enkel data die er is anders schrijven.

je kan wel de naam in je url zetten als deze altijd uniek is en scheiden met een _ vb: seo_links
Offline Filip - 13/04/2010 11:31
Avatar van Filip IRC guru Op zich is er niets mis met pagina er bij in te verwerken of niet. Maar als je geen andere urls hebt die op dezelfde manier te werk gaan, kan je het beter laten.

Je moet er voor zorgen dat wat je bij 'Naam' zet uniek genoeg is zodat je achteraf met die data kan terug vinden over welke pagina het gaat. Zo is het makkelijkste systeem met een ID werken, ofwel met een naam (die herschreven is met _ en geen tekens zoals é è en dergelijke).

Nadien kan je in pagina.php identiek hetzelfde doen dan je zonder de rewrite zou doen.

In u voorbeeldje van de rewriterule heb je dus een id, deze id kan je opvragen uit de database en zo verder.

Wat je ook vaak tegenkomt id dat ze bv als Naam nemen id_korte_beschrijving (wel HEEL kort natuurlijk) en dan later de ID er weer uit vissen en zo weer met de ID gegevens ophalen.
Offline marten - 13/04/2010 15:18
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
die herschreven is met _ en geen tekens zoals é è en dergelijke)


Dit is gedeeltelijk waar. Je kan beter woorden schrijven met een -.
Offline PNiels - 13/04/2010 21:20
Avatar van PNiels Lid Ik heb het geprobeert, ik kan dit echo'en maar ik kan het niet in een WHERE steken, dat snap ik niet:

str_replace($sZoek2, $sVervang2, $sGetSub)

Mvg .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s