login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP installeren op Apache 2.2

Offline Dark_Paul - 17/03/2010 22:36
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde Lang geleden, maar ga toch weer eens de oude PHP-kennis onder het stof vandaan halen.

Tijdens het installeren van de thuisserver liep ik meteen tegen een probleem aan.
Via de tutorial hier Apache 2.2, PHP 5.2 en MySQL geïnstalleerd. Maar de combi PHP/MySQL wil niet werken.
Als ik een lokale site aanroep die gebruik maakt van MySQL, crasht de Apache-server. De reden daarvoor staat in de Apache-log:
Citaat:
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'D:\Server\php\ext\php_pdo_mysql.dll' - The specified module could not be found.rn in Unknown on line 0

Eerder kreeg ik deze error ook met de file 'php_mysql.dll' maar die ging weg na een restart van de server. Deze blijft echter staan.
In de php.ini-file staat voor de extensiemap "D:\Server\php\ext" ingesteld.

Ik heb geen idee wat er mis is. Iemand die er meer wijs uit kan?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 18/03/2010 08:47
Avatar van Ultimatum PHP expert Even een voor de hand liggende vraag. Weet je zeker dat php_pdo_mysql.dll bestaat? Ik vraag dit omdat je niet aangeeft dat je ook daadwerkelijk heb gekeken of de dll bestaat.
Offline Dark_Paul - 18/03/2010 09:51
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde De file bestaat en staat in de juiste map. (Dubbelcheck)
Offline Ultimatum - 18/03/2010 12:35
Avatar van Ultimatum PHP expert Helpt dit? http://www.phpb...t=10324722
Offline Dark_Paul - 18/03/2010 13:28
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ja, dat heeft geholpen.
Ik heb 'libmysql.dll' uit de PHP-map gekopiëerd (en overschreven) naar de bin van Apache. Dat werkt voor zover nu.
PHPMyAdmin geeft alleen nog enkele errors, waarvan ik niet weet of ik me er zorge over moet maken.
Citaat:
The additional features for working with linked tables have been deactivated. To find out why click here.

Citaat:
Cannot load mcrypt extension. Please check your PHP configuration.

Citaat:
The mbstring PHP extension was not found and you seem to be using a multibyte charset. Without the mbstring extension phpMyAdmin is unable to split strings correctly and it may result in unexpected results.

Citaat:
Your PHP MySQL library version 5.0.51a differs from your MySQL server version 5.1.45. This may cause unpredictable behavior.


Met name die laatste. Ik gebruik nu de 'libmySQL.dll' afkomstig uit de PHP map. Als ik die uit de 'bin' van MySQL pak, crasht de server.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s