login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

eventjes een vraagje

Offline jmeulink - 01/03/2010 19:18
Avatar van jmeulinkLid Goededag leden van Sitemasters
ik heb een vraagje aan jullie

ik maak website's maar nu wil ik het
ook op aanvraag maken
ik ben nu bezig om een site te maken voor de aanvragingen
maar wat zijn de kosten wat ik kan vragen?
zie hier onder een lijst van wat ik maakt.

wat

Hobby website
Webshop via een open source helemaal geinstaleerd
Webshop gescript
Zakelijke website
Fan website
Crime/maffia game met css lay-out (Dus geen plaatjes voor lay-out)
Forum

Hartelijk dank dat jullie me (proberen te) helpen  

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 01/03/2010 19:24
Avatar van Martijn Crew PHP gewoon een simpele 'hoeveel uur heb je er voor nodig' * een uurloon wat je het waard vind 
Offline jmeulink - 01/03/2010 19:38
Avatar van jmeulink Lid Dat is het hem nou juist,
ik weet niet echt wat een geshikte prijs is
het moet niet echt al te duur zijn
en ik wil een vast bedrag van het werk

want voor alles gebruik ik een programma
behalve voor de open source, crime, en forum

het duurt ongeveer 2-3 uurtjes voor de kleine dingen dus b.v. hobby, zakelijk enz
voor de Webshop zelf gescript duur het ook wel langer php en alles


ik dacht zelf zoiets:

Hobby, Zakelijk, Fan website €35,-
Forum €40,-
Crime/maffia game + css lay. €60,-
Webshop open source €50,-
Webshop zelf gescript €120,-

is dit te duur of te goedkoop?
of is dit goed?
Offline Stijn - 01/03/2010 19:43
Avatar van Stijn PHP expert Zorg er misschien eerst voor dat je dit legaal mag doen. Heb je een ondernemingsnummer en BTW nummer?
Offline jmeulink - 01/03/2010 19:44
Avatar van jmeulink Lid Wat bedoelt u?
moet je eerst toestemming vragen ofzo?
(sorry ben een noob op dit gebied)
Offline Martijn - 01/03/2010 19:51
Avatar van Martijn Crew PHP een webshop is over het algemeen voor een bedrijf. Een bedrijf kan niet zomaar zwart geld op jouw rekening zetten, daar moet een factuur voor zijn En die mag jij niet zomaar uitschrijven.

Voor de rest, reken een tientje per uur, en dan kijken hoeveel uur je er voor nodig hebt. That is, als je weet waar je mee bezig bent. Als je nog een beetje ervaring aan het op doen bent, zou je iets lager kunnen blijven.
Offline jmeulink - 01/03/2010 19:58
Avatar van jmeulink Lid Dus als ik het goed begrijpt mag ik gewoon alles maken tegen betaling behalve webshops?
Als ik een webshop wil maken voor mensen moet ik dus zo'n ondernemingsnummer en btwnummer aanvragen?
Offline marten - 01/03/2010 20:09
Avatar van marten Beheerder Als je systemen wilt maken voor bedrijven heb je dus nummers nodig voor de belastingdienst. Soms zijn er zwart werkers screw them

Verder zijn er veel aanvragen van mensen die iets willen laten maken. Kijk eens bij samenwerken, of bij een van de vele sites.
Offline jmeulink - 01/03/2010 20:13
Avatar van jmeulink Lid k dank u wel ik zal eens kijken
Offline Jelmerholland - 01/03/2010 22:37 (laatste wijziging 01/03/2010 22:39)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner 1) KVK nummer aanvragen (Kamer van Koophandel, maakt je handeltje legaal en je trekt meer klanten, ziet er zakelijk uit op je site: KVK: xxxxxxxx)

2) Kijk naar wat voor site het is, hoeveel uur heb je er in zitten. Noteer dit.

3) Wat is ongeveer je uurloon wat jij acceptabel vindt? 3,50/u? 2/u?

4) Stel, je hebt er 40u in zitten * 3,50 is 140 euro. Vrij netjes, maar bedenk wel dat je er van te voren al een hoop leerwerk in hebt zitten. Je hebt tenslotte de taal leren kennen. Kost ook tijd. Rond het af naar 160 euro oid.

5) Kijk ook naar wat je klant is. Is het een 1mans zaakje? Of is het iets superprofessioneels, hier kan je uiteraard meer voor vragen.

6) Is je prijs acceptabel voor jou klant? Kom jij op bijvoorbeeld 60u omdat je ontezettend heb zitten kloten en is eignelijk maar 30u waard. is toch een verschil van 105 euro.

7) Voel jij je er goed bij?

8) Je hebt een script nog liggen, je trekt er een passende lay-out omheen, al met al kom je op 5u. dat kost je cliënt dus maar 17,5. Is heel goedkoop, trekt mss wel klanten. Maar de tijd die jij in de ene script heb zitten kan je wel dubbel tellen , geen hond die weet dat je het 'gekopiërd' hebt. Maar dit maakt ook niet uit, het is tenslotte je eige engine die je zelf gescript hebt.


De nummertjes kloppen niet helemaal, maar dit zijn ongeveer de dingen waar je aan moet denken, dacht ik zo.

(Er zit zo'n knopje 'Bedank Poster!'  )


Groeten, en succes ermee ;)
Jelmer


Ps. Ik ken een verhaal van iemand die 5u in een site heeft gestoken en er 1k mee opgestreken heeft. Puur en alleen omdat hij de scriptjes nog had liggen. Het hoeft je dus niet veel tijd te kosten.

Pss. Ik heb 3,50 als voorbeeld genomen, dit kan natuurlijk velen malen hoger. Zie 5posts boven mij ofzoiets. 10/u is wel veel, maar als je het rond de 7 houdt heb je een mooi prijsje. (ligt ook een beetje aan je leeftijd )
Offline TotempaaltJ - 01/03/2010 22:54 (laatste wijziging 02/03/2010 07:59)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
Jelmerhollan schreef:
Pss.
Sorry, ik zeur, maar dat moet PPS zijn 

10/u is wel mooi 
Offline Jelmerholland - 01/03/2010 23:06 (laatste wijziging 01/03/2010 23:07)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Achjoh, we leven in holland iedereen snapt wat ik bedoel   

Maar dat kan ik ook
Citaat:
ik zuer

zuer = zeur 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s