login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

permissions probleem

Offline anton - 18/01/2010 18:40 (laatste wijziging 18/01/2010 19:17)
Avatar van antonLid hallo allemaal,

Hier ben ik weer met een nieuwe vraag(er volgen er nog maar toen ik alles wou klaarmaken om jullie voorbeelden te kunnen voorleggen stuitte ik op dit)

Ik werk sinds heel kort met smarty, heb dit volgens de regels van mijn hulpboekje geinstalleerd etc.

ik heb ook zoals gevraagd de rechten van de directories cache en templates_c aangepast van 755 naar 775.

Nu wou ik even het resultaat bekijken, krijg ik de volgende error:

http://www.fdproductions.be/Cartagena/templ1.php

dit kan misschien nog van nut zijn:
Op mijn localhost krijg ik die error niet..., ik heb ook het pad aangepast van windows naar linux(ipv ; een : ) aangezien mijn host een linux server is...

Kan iemand dit verklaren?

MVG

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 18/01/2010 18:54
Avatar van Ultimatum PHP expert Spreekt voor zich, de eerste foutmeldingen komen omdat je niet genoeg rechten op dat bestand hebt. De fout bij chmod komt omdat het bestand niet bestaat.

Het feit dat je deze foutmeldingen op windows niet krijgt is omdat je daar geen map rechten hoeft in te stellen.
Offline anton - 18/01/2010 18:59 (laatste wijziging 18/01/2010 19:13)
Avatar van anton Lid maar, de map rechten staan zowel als op de map Cartagena als op de mappen cache en tamplates_c op 775...

en welk bestand zou er moeten bestaan?

In het boek staat ook nog dat ik die twee directories eigendom van de webserver moet maken , user nobody of apache, maar ik heb geen idee hoe...:s
heeft dat er iets mee te maken?
Offline ArieMedia - 20/01/2010 09:08
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
anton schreef:
maar, de map rechten staan zowel als op de map Cartagena als op de mappen cache en tamplates_c op 775...

en welk bestand zou er moeten bestaan?

In het boek staat ook nog dat ik die twee directories eigendom van de webserver moet maken , user nobody of apache, maar ik heb geen idee hoe...:s
heeft dat er iets mee te maken?
Als jij het eigendom hebt van de map is het ook genoeg. Ik denk dat smarty niet wil dat je de compile-file aanpast. Dit is namelijk de file die smarty gebruikt als tussengang van template naar complete pagina.
Offline anton - 20/01/2010 17:02
Avatar van anton Lid ok hier snap ik echt niets van...php enzo tot daar toe en dingen uploaden naar een host, maar rechten en eigendom...:o
Offline Filip - 20/01/2010 17:09
Avatar van Filip IRC guru
anton schreef:
dit kan misschien nog van nut zijn:
Op mijn localhost krijg ik die error niet..., ik heb ook het pad aangepast van windows naar linux(ipv ; een : ) aangezien mijn host een linux server is...


Verklaar dit eens nader?
Offline anton - 21/01/2010 18:04
Avatar van anton Lid localhost draait op mijn pc, ik heb een windows pc dus moet het pad: ./libs; (de puntkomma is voor windows) veranderd worden naar:

./libs: (de dubbelepunt is voor linux) aangezien mijn host op een linux server draait...

MVG
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s