login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mIRC bot vraag. (Opgelost)

Offline Xsk1l3rX - 04/01/2010 22:29 (laatste wijziging 04/01/2010 22:30)
Avatar van Xsk1l3rXLid Beste,
Ik zit hier al een tijd over te puzzelen, maar...
Ik wil bepaalde informatie van een website, in een mIRC bot hebben, die je dan vervolgens weer op haalt met een command.
Nu, basic 'mIRC' scripting is geen punt, ik wil alleen even een zet in de goeie richting hebben, hoe ik dit het beste kan aanpakken.  

PS.

Ik weet dat het met sockets te maken heeft, maar wil graag verder een uitleg over hoe en wat, als dat tenminste mogelijk is.  

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 04/01/2010 22:32
Avatar van Koen PHP expert Wil je nu een IRC bot hebben of wil je scriptjes hebben dat jouw IRC client mIRC omzet in een bot mbv scripts?
Offline vinTage - 04/01/2010 22:33
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik weet NIKS over (m)IRC scripting, maar als je dat beest een php/html/txt file kan uitlezen, dan is het toch niets meer dan die file te vullen met info die jij wilt ?
Offline Xsk1l3rX - 04/01/2010 22:36
Avatar van Xsk1l3rX Lid Sorry, zal het even beter uitleggen.

In mijn geval:

Ik heb bepaalde 'data' opgeslagen in een highscore. Nu, ik wil via mIRC dat je met een bepaalde command de gegevens oproept. (Dus, de gegevens zijn al in een MySQL opgeslagen.)

Dus om nu even alles samen te vatten:

Informatie van Game Server word op geslagen in een MySQL -> Vervolgens word die informatie op de site weergegeven -> Maar wat ik juist wil is, dat de informatie ook via mIRC kan laten zien.  

Hoop dat het zo wat duidelijker is verwoord.  
Offline vinTage - 04/01/2010 22:42
Avatar van vinTage Nieuw lid Nuja, zoals vermeld geen ervaring, maar hier staat een tut waar je mss relevante code uit kan snaaien.
Bedankt door: Xsk1l3rX
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s