login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Klikspel bouwen. (Opgelost)

Offline nick5556 - 29/12/2009 15:41 (laatste wijziging 29/12/2009 15:49)
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

Ik en een stel vrienden willen een soort van klikspelletje maken( like ogame/OSM/Travian). Wij hebben nu alles op papier gezet( wat er in moet komen, layout, features..) alleen nu hebben wij geen idee waar wij moeten beginnen. Er moeten zowieso een aantal dingen gebeuren, wat zouden jullie als eerste doen?

- Layout in css/HTML
- Plaatjes maken(banner, spullen etc.)
- Admin (nieuws toevoegen, leden verbannen)
- Forum
- Login/registratie
- member-page

En zo even verder. Ik zou zo geen idee hebben waar ik moet beginnen omdat al deze dingen vrij uitgebreid zijn. Wat is het beste om mee te beginnen?

Nick

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WebSmurf - 29/12/2009 16:06 (laatste wijziging 29/12/2009 16:24)
Avatar van WebSmurf Nieuw lid Als eerst is het belangrijk dat je een volledig werkend script hebt voor je aan het design gaat beginnen. Dus eerst login, admin, member, forum en daarna kan je je druk gaan maken om het design.

( update: dat klopt wel je zult wel een layout moette hebben wat je wil gaan aanpassen. )

@ArieMedia: dat bedoel ik dus ook je moet eerst layout hebben voor je script erin kan verwerken maar het echte design werk zoals banners ea daarna.
Offline ArieMedia - 29/12/2009 16:12 (laatste wijziging 29/12/2009 16:18)
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ik ben ook bezig met een onlinegame.

Het eerste wat ik hier gedaan heb is een framework gemaakt waar ik op kan bouwen, dit bestaat dus uit classes die de boel draaiend houden.. Om je een voorbeeld te geven hoe het kan draaien...
DMV Userlevels bepaal ik wat gebruikers kunnen zien en wat ik kan zien (en eventuele latere moderators). Ik zie bijvoorbeeld foutmeldingen, maar gebruikers zullen deze niet te zien krijgen..


MiniGames

Inloggen met Test / 12345678

@Websmurf

Daar ben ik het niet mee eens.. Ik maak eerst een ontwerp (HTML), daarna ga ik pas scripten. Omdat ik data en templates gescheiden houd kan ik mijn uiterlijk toch in no-time aanpassen.
Offline nick5556 - 29/12/2009 23:01
Avatar van nick5556 PHP beginner Oke, dus niet zoals ik dacht: eerst de layout helemaal afmaken, maar dus eerst de layout(zonder plaatjes) en een werkend script met classes? Grafics pas doen als laatste.

Nick
Offline Pakito - 29/12/2009 23:12
Avatar van Pakito Nieuw lid ik zou eerst alleen een standaard layout (menu aan de goede kant, en de opbouw van de pagina) en verder idd eerst de scripts maken.
Offline voltrex - 30/12/2009 12:11
Avatar van voltrex Lid Ja, wat iedereen hier al zegt.
Verder begin ik dan altijd met het inlog/registreer script. 
Offline nick5556 - 30/12/2009 12:38
Avatar van nick5556 PHP beginner Oke., Dus dit zou een goede volgorde zijn:

- css en html template schrijven
- login en registreer
- spel werkend
- administratie-systeem
- plaatjes invoegen
Offline WebSmurf - 30/12/2009 12:57
Avatar van WebSmurf Nieuw lid - css en html template schrijven
- login en registreer
- administratie-systeem
- spel werkend
- plaatjes invoegen

Lijkt me beter  
Offline marten - 30/12/2009 15:35
Avatar van marten Beheerder Als je al niet weet waar je moet beginnen met een applicatie te bouwen kan je er naar mijn mening beter niet aan beginnen.....
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s