login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hosting (Opgelost)

Offline ArcanA - 20/12/2009 15:46
Avatar van ArcanAPHP beginner Hallo,

Sinds gistere is mijn RPG spel gestart (geen criminals) en er zijn gemiddeld 30-40 leden online. Het hoogste tot nu toe 76. Helaas ligt mijn hosting nu plat. Het is normaal wel een goede hosting.. Ik host bij pc-extreme.nl. Het zou dus mogelijk wel aan de hosting kunnen liggen? Er zijn nog zwaardere packets voor meer geheugen etc, heeft dat er mee te maken? Raad iemand mij een andere goede hosting aan?


* 1.311
Bezoeken

* 38.057
Paginaweergaves

* 29,03
Pagina's/bezoek

* 50,42%
Nieuw bezoekpercentage


Dit staat bij Google Anaytics.. De site is nog maar 2dagen online.

Mvg,
ArcanA

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Threetimes - 20/12/2009 19:55
Avatar van Threetimes PHP beginner Waar staat die RPG van je? Ik kan naar de gebruikte bandbreedte kijken (en hoe je daarop kan besparen).
Vraag eens aan je hosting hoeveel je die 2 dagen hebt gebruikt. Als je RPG echt populair wordt (en blijft) dan moet je dat in de gaten houden.
Offline NTS64 - 20/12/2009 19:59 (laatste wijziging 20/12/2009 20:02)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Misschien is het gewoon toeval dat je hosting plat ligt, ikzelf heb geen ervaring met pc-extreme. Ik wel horen zeggen dat een degelijke hosting is. Maar als je bezoekersaantallen blijven stijgen is het misschien verstandig een Wikipedia.org: Virtual Private Server of een Wikipedia.org: Dedicated Server aan te kopen/te huren. Bij shared hosting deel je(zoals de naam zelf zegt) een server met verschillende mensen. Als jouw site al behoorlijk wat traffiek en load op levert, tesamen met de load en traffiek van andere hosters op diezelfde server kan hij daardoor er misschien wel eens uitvliegen.
Maar ik denk moest jou vhost de oorzaak zijn van de downtime van
je server, dan had pcextreme je dat wel al laten weten...

Edit @ hierboven: Ik denk dat pcextreme wel degelijk genoeg is om eoa control panel aan te bieden waarop je dat zelf kan bijhouden, zonder het telkens te moeten vragen... En als je bandwidth opgebruikt is, dan wordt je vhost voor de rest van de maand gewoon niet meer toegankelijk. Een server die eruit vliegt, dat is eerder door onverwachte problemen of te hoge loads.
Offline ArcanA - 21/12/2009 03:42
Avatar van ArcanA PHP beginner Dataverkeer verbruik 2963 / 61440 MB (4.82%)

Dit is op 2dagen verbruikt, valt nog redelijk mee.
Maar heb al 114.445 paginavertoningen volgens google adsense.
Ik denk dat het probleem daar ergens zit..
Als er 40-50-60 leden online zijn begint het iets zwaarder te wegen.
Rond de 25lukt nog goed.

Mvg
Offline kaspar - 21/12/2009 10:20
Avatar van kaspar Nieuw lid stuur een berichtje naar de helpdesk ;)
Offline lemoinet - 21/12/2009 10:27
Avatar van lemoinet PHP gevorderde geef eens de link van je spel, dan kunnen we eens zien hoe groot elke paginas zijn en hoeveel request er gestuurd worden
Offline NTS64 - 21/12/2009 14:21
Avatar van NTS64 PHP gevorderde
lemoinet schreef:
geef eens de link van je spel, dan kunnen we eens zien hoe groot elke paginas zijn en hoeveel request er gestuurd worden

En hoe zou jij dat willen zien?
Offline lemoinet - 21/12/2009 14:26
Avatar van lemoinet PHP gevorderde met firebug kan je toch zien hoeveel request de browser stuurt om een pagina op te vragen (html, images, css, js).
Het aanroepen van fotos, js en css kan waarschijnlijk verminderd worden.

daarnaast kan je de server nog benchen op te zien hoeveel requests hij kan verwerken per seconde.

Want dit zal waarschijnlijk het probleem zijn. (te veel request)
Offline Martijn1989 - 21/12/2009 14:33
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde De hosting ligt down, lemoinet ;) .. blijven nadenken aub!
Offline lemoinet - 21/12/2009 14:37
Avatar van lemoinet PHP gevorderde een host waarvan de server al meer dan een dag platligt zal wel niet veel voorstellen. -> overstappen naar een andere host


@Martijn1989
Ik zal verder in mijn glazen bol kijken hoe ik arcana nog kan helpen
Offline ArcanA - 21/12/2009 14:44
Avatar van ArcanA PHP beginner het had er mee te maken dat hij het aantal online spelers niet meer kon trekken... rond de 25online lukt het nog wel perfect, binnekort gewoon naar een dedicated overstappen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s