login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

REQ: Overbodige bestanden verwijderen

Offline micasa001 - 18/12/2009 12:30
Avatar van micasa001PHP interesse In sommige bestanden (php bestanden) heb ik soms links staan naar bv. afbeeldingen / css / js bestanden die al zijn verwijderd.

Nou heeft dit geen effect op de werking van mijn scripts maar ik wil deze verwijzingen uit mijn script verwijderd hebben. Is hier software / mogelijkheden toe om dit voor elkaar te krijgen?

------------------

Verder heb ik in mijn mappen (vb. images) plaatjes staan die niet meer in de scripts staan opgenomen. Is hier ook een mogelijkheid voor om deze te verwijderen als ze in geen van de scripts in de directory worden opgenomen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 18/12/2009 12:57
Avatar van Martijn Crew PHP ik zou er niet echt een manier voor weten. Dat van die foto's, heb je die je wel gebruikt in een database? dan zou je een array kunnen maken met bestanden die moeten blijven, en dan de mappen scannen en elk bestand controleren of dat in je array staan en zo ja verwijderen.

over je js en css bestanden, je zou firebug kunnen installeren aan Firefox als je dat nog niet heb, die geeft misschien wel fout
Offline micasa001 - 18/12/2009 13:15
Avatar van micasa001 PHP interesse Nee de afbeeldingen staan helaas niet in de db. Wat ik momenteel doe is de afbeeldingen zoeken via de error log. Maar deze weergeeft niet alles wat verwijderd dient te worden.
Offline Martijn - 18/12/2009 14:03
Avatar van Martijn Crew PHP naja, ik weet niet of je server ruimte nodig hebt, maar in principe doet het niets kwaad Dat van je ontbrekende linken is erger ;)
Offline micasa001 - 18/12/2009 14:34
Avatar van micasa001 PHP interesse Nee, ik vind het vooral zelf irritant en daarbij krijg ik als ik de error log aanzet een Notice dat er een bestand ontbreekt en dat wil ik allemaal weg hebben
Offline NTS64 - 20/12/2009 12:12
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Je kan een php scriptje schrijven dat dmv een regex alle src/href attributen uitleest en vervolgens hun waarden controleert op bestaan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s