login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Windows 7 Versie AND Taal? (Opgelost)

Offline Esli - 13/11/2009 19:00
Avatar van EsliPHP interesse Hallo,

In de loop van volgende week heb ik mijn -legale- Windows 7 Professional key. Nu, het is zo via een studentenvereniging. Ten eerste weet ik niet of het om de Amerikaanse of de UK-versie gaat. (Ik vermoed de Amerikaanse) Ik vraag me dus af of dat al iets uitmaakt ivm de key.

Ten tweede is het in beige gevallen Engelstalig, ik vroeg me of het iets zou uitmaken of ik direct de Nederlandse-versie zou installeren?

Ik ga het namelijk gewoon downloaden, als ik het via die vereneging moet afhalen kan het ten eerste nog even duren en ten twee snelheden tussen 30kb/s a 60kb/s (me iets te traag...)

In eerste instantie, maak't het uit of ik de Amerikaanse of de UK-versie gebruik?

In twee instantie, kan ik gewoon direct de Nederlandse (Belgische-versie) gebruiken?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 13/11/2009 19:15
Avatar van Wim Crew algemeen Als je een cd-key krijgt via je studentenvereniging zullen zij waarschijnlijk ergens een download locatie hebben (gekregen). Best daar het dvd'tje even van downloaden.

Ik vermoed wel dat je de europese versie gaat moeten gebruiken.

Over de talen; Windows 7 laat makelijk toe om via de windows update functie een taalpakket te installeren.
start -> control panel -> change display language (onder het kopje "clock, language and region")
Hier kan je de taal kiezen. Als enkel engels geinstalleerd is, wat waarschijnlijk het geval gaat zijn, kan je makkelijk talen toevoegen:
-> knop "Install/uninstall languages..." -> install display languages -> Launch Windows Update -> xx optional updates are available.

Natuurlijk kan je er ook onmiddelijk via windows update heen, maar je gaat de taal dan nog steeds zelf actief moeten maken.
Offline Esli - 13/11/2009 19:22
Avatar van Esli PHP interesse Wachten tot het op die server staat duurt me wat te lang :-). Dat zal wellicht nog even duren, terwijl ik mijn key volgende week al zal hebben...

Ik kan op de micrsofot wel niet direct iets vinden of het wat uit maakt of ik een EU-versie of een US-Versie neem...

Verder Wim, het lijkt me toch dat ik dus ook direct een NL-versie kan downloaden?
Offline Wim - 13/11/2009 19:30
Avatar van Wim Crew algemeen Vind hem niet onmiddelijk op google (ook niet hard gezocht), maar ik vermoed dat je de engelse versie moet installeren en nadien het nederlandse taalpakket.
Mij lijkt dat trouwens ook nog wel handig, zo kan je steeds je windows terug in het engels zetten :-)
Offline Esli - 13/11/2009 19:32
Avatar van Esli PHP interesse Opzich maak't het qua taal niet zo veel uit, draai nu de RC ook in Engels, maarja 

Belangrijkste is eigenlijk of het wat uitmaakt of het nu EU / US is...
Offline flyingdragon - 14/11/2009 01:22
Avatar van flyingdragon PHP beginner
Esli schreef:
Opzich maak't het qua taal niet zo veel uit, draai nu de RC ook in Engels, maarja 

Belangrijkste is eigenlijk of het wat uitmaakt of het nu EU / US is...

Maakt niet uit kwa key, moet op beide werken.

Ik heb hier ook een UK x64 key werkend gekregen op een x86 NL versie .
Sinds Windows XP is microsoft een stuk soepeler in geworden. Zolang het maar dezelfde versie betreft. (Dus geen Prof key gaan proberen op een Ultimate installatie).
Offline Giant - 14/11/2009 12:27
Avatar van Giant PHP beginner
flyingdragon schreef:
(Dus geen Prof key gaan proberen op een Ultimate installatie).


Maar Ultimate zou wel op Prof moeten werken want dat is dan weer downgraden (toch?)
Offline Esli - 16/11/2009 19:19
Avatar van Esli PHP interesse Ik heb hem nu de Engelse (Amerikaanse) draaien, werkte perfect met mijn key. Taal & continent maak dus niets uit, blijkbaar :-).
Offline Dani - 18/11/2009 09:24
Avatar van Dani PHP gevorderde In de nieuwere versies van Windows (sinds Vista) is het blijkbaar geen probleem meer.
In de vorige versies was het verboden (maar het werkte), je moest wel de juiste versie hebben. (met een engelse licentie mocht je geen Nederlandse versie installeren, maar de key werkte in beide)

Zolang je een licentie hebt voor de versie die op je PC draait doen ze niet moelijk.
Iemand die een illegale versie download en later voor diezelfde versie een licentie koopt is vanaf het moment van aankoop in orde. Herinstalleren hoeft niet, in het slechste geval wordt de illegale key ongeldig en zal windows een nieuwe key vragen en je kan dan gewoon jouw legale key ingeven. Er bestaan ook KB articles om de keys te wijzigen.

PS : bij XP was de goedkoopste versie een initiele illegale installatie gevolgd door het legaliseren met een creditcard (was goedkoper als een oem in de winkel)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s