login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Subdomein (Opgelost)

Offline arneman - 05/10/2009 18:46
Avatar van arnemanNieuw lid Ik ga voor de eerste keer gebruik maken van een subdomein maar ik bots al meteen op een probleempje.

Ik wil de CSS files en de connection.php uit domein.eu gebruiken in sub1.domein.eu. Hoe kan ik aan deze bestanden zonder absoluut te moeten verwijzen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline voltrex - 05/10/2009 18:55
Avatar van voltrex Lid Een subdomein is een map (verbeter mij indien nodig) die als bijvoorbeeld domein.eu/sub1 op je server staat. Dus ga je gewoon naar ../style.css (bv.).

Tenminste, zo is het bij mij.  
Offline arneman - 05/10/2009 19:09
Avatar van arneman Nieuw lid Dat heb ik al geprobeerd, en dat lukt dus niet 
Offline voltrex - 05/10/2009 19:11
Avatar van voltrex Lid Dan is dat dus blijkbaar anders.

Dan weet ik geen andere optie dan heel de link te gebruiken.
Offline Prostarter - 05/10/2009 19:36
Avatar van Prostarter Nieuw lid Je kan alleen het gehele domein gebruiken dus bijvoorbeeld: http://www.jousite.nl/style/css.css
Offline voltrex - 05/10/2009 19:46
Avatar van voltrex Lid
Citaat:
Dan weet ik geen andere optie dan heel de link te gebruiken.
Offline arneman - 05/10/2009 20:30
Avatar van arneman Nieuw lid dan zullen we iets anders moeten bedenken, bedankt hoor ;)
Offline Dani - 06/10/2009 05:12
Avatar van Dani PHP gevorderde Voor je CSS bestand zie ik niet direct een probleem : oplossing gegeven door Prostarter.
Er is niks mis mee om naar een CSS bestand op die manier te verwijzen.

Voor je php includes :

Er zijn vershillende oplossingen maar de meest simpele is de bestanden in de map van je subdomein plaatsen als deze een onderliggende map van je hoofdomein is. Uiteraard zal dit maar voor een subdomein werken.

Je kan ook symbolische links gebruiken (werkt niet op windows servers) je moet dan wel eens naazien of de configuratie van apache deze symlinks zal volgen ;)

En de beste oplossing is waarschijnlijk een include map configureren in je php.ini (als dit niet al gedaan is zonder dat je het weet)

Wat ik mij nu afvraag : waarom een subdomein als je zoveel gaat herbruiken? indien je subdomein maar een bepaalde 'toestand' van je site is kan je gewoon het subdomein naar dezelfde map als je hoofddomein zetten en in $_SERVER kan je dan uithalen welk url gebruikt wordt en indien nodig iets specifieks tonen. Dit is heel handig voor meertalige sites (nl.mysite.com, en.mysite.com, de.mysite.com, etc...)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s