login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Querystring met Htaccess

Offline mike87 - 25/09/2009 14:16
Avatar van mike87Nieuw lid Goedemiddag,

Op dit moment ben ik bezig met het bouwen van een webshop waarbij ik gebruik maak van mod_rwrite om de url's te herschrijven.

Nu moeten er bij het overzicht van de producten ook een aantal filters komen (sorteren, resultaten per pagina etc) die ik via GET wil versturen. Maar ik herschrijf al mijn pagina's naar .html pagina's.

Voorbeeld:
categorieNaam.html

Wat ik eigenlijk zou willen bereiken is het volgende:
categorieNaam.html?aantal=50&order=desc

Dit werkt alleen niet want met PHP kan ik vervolgens niet deze waarden opvragen. Weet iemand misschien hoe ik dit werken kan krijgen met htaccess of kan ik het beter anders aanpakken?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jaronneke - 25/09/2009 18:52
Avatar van jaronneke MySQL interesse Dat is totaal niet de bedoeling van mod rewrite....

met mod rewrite is het de bedoeling dat je nette urls krijgt zoals :

website.nl/categorienaam/productnaam/

wat bijvoorbeeld gelijk staat aan:

website.nl/index.php?categorie=categorienaam&product=productnaam
Offline Martijn - 25/09/2009 19:24
Avatar van Martijn Crew PHP @ jaronneke, daar is helemaal niets mis mee hoor ;) zoekmachines vinden .html veel prettiger
Offline mike87 - 25/09/2009 22:43
Avatar van mike87 Nieuw lid Denk niet dat een zoekmachines deze filters gaan gebruiken, waardoor ze niet op deze links terecht gaan komen.
De filters worden verzonden d.m.v. javascript en volgens mij gebruiken de bots (nog) geen javascripts.

De filters staan wel in een formulier. Deze wil ik ook met een GET versturen zodat de bezoeker geen meldingen van de browser krijgt als ze later de back-button van de browser gebruiken.
Wanneer je het formulier met POST verstuurd, krijg je de melding of je de gegevens nog maal wil verzenden en dit zijn de dingen die ik wil voorkomen op deze manier.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.381s