login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vreemde headers bovenaan e-mailbericht (Opgelost)

Offline JLT - 10/09/2009 11:17
Avatar van JLTPHP interesse Ik verstuur sinds kort een HTML e-mail i.p.v. de plaintekst versie. Dit gaat op zich goed alleen krijg ik klachten van sommige mensen. ze zien een aantal rare zinnen (lees: headers) bovenaan de e-mail staan.

Nu had ik al even gegoogled en kwam erachter dat het waarschijnlijk veroorzaakt wordt door Norton. Weet iemand hier een oplossing voor of andere suggestie?

Zo krijgt een klant de e-mail zo binnen
voorbeeld zoals de e-mail binnenkomt

Alle suggesties zijn welkom!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 10/09/2009 11:24
Avatar van marten Beheerder Dit wordt veroorzaakt door Google.be: SpamCop
Offline JLT - 10/09/2009 11:40
Avatar van JLT PHP interesse Dat is fijn! De e-mail is dus aangegeven als Spam? Weet je misschien ook hoe ik dit voorkom in het vervolg?
Offline ArieMedia - 10/09/2009 13:07
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
JLT schreef:
Dat is fijn! De e-mail is dus aangegeven als Spam? Weet je misschien ook hoe ik dit voorkom in het vervolg?
Je mail-formulieren goed beveiligen..

Hier zie je hoe, Onderaan staan 2 andere links die ook handig zijn.

Daarnaast niet teveel mail tegelijk sturen naar anderen.
Offline JLT - 11/09/2009 12:31
Avatar van JLT PHP interesse Ik heb een andere oplossing gevonden. Een desktop programma die mijn adressen uit mijn databases hengelt. Ik verstuur dan een nette html en niet-html bericht die ik ook goed kan tracken. Ik heb een test verstuurd en er kwamen geen rare tekens mee, heerlijk!

Bedankt voor de reacties!
Offline Dani - 01/10/2009 11:15
Avatar van Dani PHP gevorderde Waarschijnlijk is je email header niet 100% RFC compliant.
Sommige mail servers/clients/antispam zijn soepeler als andere.

http://www.lesnikowski.com/mail/rfc.aspx

Je zou van die persoon ook de email header moeten vragen.
Waarschijnlijk zal je dan zien dat 'iets' (antispam, mail client of server) zelf een regel zoals 'Content-type: text/plain;' toegevoegd heeft ;)
Reden hiervoor kan zijn dat hij van jouw regel niet moest hebben of mischien de regel ervoor. Een enkel byte (character, line break, carriage return of andere) kan soms een header helemaal waardeloos maken voor sommige strengere services (meestal zijn dit antispam en ook Microsoft Exchange 2007 is daar heel streng op)

Have fun ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s