login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Website zondags niet toegangelijk

Offline thomasje - 05/09/2009 12:32
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik ben bezig om iets op te zetten zodat een website zondags niet toegangkelijk is. Wel mogen ze dan een pagina met informatie zien maar niet het systeem er achter. Hoe kan ik dit heb beste doen? Hoe weet ik zeker dat het zondag is of een andere dag, en hoe kan ik direct dan een hele map(pen) blokkeren zonder eerst alle paginas appart aan te passen?

Ik heb dit maar hier gezet omdat ik echt geen idee heb wat voor taal je daar het beste voor te gebruiken. Wel weet ik dat er verschillende websites zijn die dit hebben maar kan daar niet achter komen hoe ze dat daar doen.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Codestar - 05/09/2009 12:48
Avatar van Codestar Nieuw lid Met de functie date kun je achterhalen welke dag het van de week is. Bijvoorbeeld even snel:

  1. if(date("D") == "Sun")
  2. { "Hoera, het is zondag, lekker chillen en bijkomen van een kater"; }


Dit zou je dan bijvoorbeeld in je site header php bestand kunnen zetten, of je application starter klasse, net hoe je website in elkaar zit.
Offline thomasje - 05/09/2009 14:02
Avatar van thomasje MySQL beginner Ja meer een van de webite heeft geen gezamenlijke header of include die weergegeven wordt en dan moet je het dus overal appart aanpassen.
Offline vinTage - 05/09/2009 14:06
Avatar van vinTage Nieuw lid Zelf nooit getest, maar ..

http://www.aska...ess-2.html
Offline DF93 - 05/09/2009 17:58
Avatar van DF93 Lid Je maakt een bestand.php met het bovenstaande script en en dan <?php include('bestand.php') ?> in iedere pagina xD maar dan kan je denk ik net zo goed het script in iedere pagina neerzetten 
Offline Koen - 05/09/2009 18:16
Avatar van Koen PHP expert
DF93 schreef:
Je maakt een bestand.php met het bovenstaande script en en dan <?php include('bestand.php') ?> in iedere pagina xD maar dan kan je denk ik net zo goed het script in iedere pagina neerzetten 


Hoe ga jij dat dan doen bij afbeeldingen, filmpjes, geluidsbestanden, html documenten, css bestanden, ...?
Offline thomasje - 05/09/2009 19:41
Avatar van thomasje MySQL beginner Bedankt Koen Je haalt mij de woorden uit mijn mond.
Heb je ook niet iets in .htacss, wat dat kan controleren door daarin een php document te laden?
Offline NTS64 - 05/09/2009 19:50 (laatste wijziging 05/09/2009 20:06)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde
  1. RewriteEngine On
  2. RewriteCond %{TIME_WDAY} 0
  3. RewriteRule .* zondag.php

Stuurt alle request door naar zondag.php op zondag
Offline thomasje - 05/09/2009 20:24
Avatar van thomasje MySQL beginner Maar dit moet je dan waarscheinlijk in je server zelf instellen?
Zo ja het is voor klanten en daar kan ik dus niet aan de server instellingen komen.
Offline Martijn - 05/09/2009 20:28 (laatste wijziging 05/09/2009 20:32)
Avatar van Martijn Crew PHP dat zet je in .htaccess bestand en je zet het op de ftp en klaar

edit: Ik zou trouwens, als ik een site tegenkom waar ik zondags niet op kom, niet meer terug komen naar die site.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s